Ahogy az eredeti 2009-es autó bemutatásakor, most is a 911-es formája után orientálódtak a Porsche Panamera formatervezői; épp csak az utóbbi hét évben sokkal atletikusabb lett a farmotoros sportkocsi, így a limuzin is egész jól néz már ki. Azt is sikeresen palástolja, hogy minden fő mérete nőtt, a hossz 5049 mm (+34), a szélesség 1937 mm (+6), a magasság 1423 mm (+5), a tengelytávolság 2950 mm (+30), a csomagtér 495-1304 literes.
Nem egyszerű evolúcióról van szó, hanem teljesen új fejlesztésről: a karosszéria teljes egészében alumínium, a felfüggesztés immár hátsókerék-kormányzással gyarapodott, a Porsche mérnökeinek köszönhetjük a 8 fokozatú, dupla kuplungos váltót, az utastérben képernyőkre helyezik a hangsúlyt. A középkonzolt (és a korábban itt lévő légbeömlőket is) egy 12,3 col képátlójú darabbal váltják ki, a sofőr előtt két kis monitor is van az analóg fordulatszámmérő mellett, a hátul utazók a kardánalagút végi kezelőfelület mellé kérhetnek a fejtámlák hátuljára szerelt óriási kijelzőket is.
Azért volt szükség a technológiai váltásra, mert a korábbinál sokkal több kommunikációs szolgáltatást nyújtanak, amelyeket egyszerűen nem lehet másként kezelni. A megszokott vezetési segédek sora Éjjeli asszisztenssel bővült, ez a hőkamera képét elemzi és jelzi, ha gyalogost vagy állatot érzékel – akár a fényszórók által bevilágított területen kívül, ilyenkor a 84 szegmenses LED-fényszóróval megvilágítja a kérdéses területet, hogy a sofőr minél hamarabb tudjon reagálni az esetleges veszélyre.
Újak az erőforrások, a két feltöltőt a hengersorok közé építik, így maga a motor keskenyebb, így mélyebbre lehetett beépíteni. A 4S alapmodellben dolgozó 2,9 literes V6-os 440 LE/550 Nm teljesítményű, 4,4 (Sport Chrono csomaggal 4,2) másodperces 0-100 km/h gyorsulást tud és 289 km/h a csúcs. A Turbo-ban dolgozó 4,0 literes V8-as 550 LE/770 Nm-t tud, 3,8 (Sport Chrono csomaggal 3,6) másodperces sprintidővel és 306 km/h-s végsebességgel rendelkezik. A 4S Dieselben dolgozó 4,0 literes V8-as 422 LE/850 Nm teljesítménnyel rendelkezik, 4,5 (Sport Chrono csomaggal 5,3) másodperc alatt gyorsul 100-ra, csúcssebessége 285 km/h.
Még a bemutató előtt, egy szériaállapotú – de még kézzel összerakott – Turbo prototípussal mentek egy gyors kört a Nürburgring Nordschleifén, a 7:38-as köridő a legfürgébb luxusautóvá teszi a Panamerát. A rekord nem lesz hosszú életű, hiszen folyamatosan jönnek majd az új modellváltozatok, például a több mint 600 lóerős Turbo S… Németországban november 5-én indul az új Porsche Panamera forgalmazása.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!