Egy kis ideig mifelénk is megvásárolható volt a Fiat Strada nevű pickupja, de igazán nagy karriert Dél-Amerikában futott be a típus, ahol 24 (!) évig gyártották folyamatos modellfrissítésekkel. A korábbinál nagyobb figyelmet kapnak az utasok, hiszen a szimpla fülkés karosszéria alternatívája immár a duplafülke, búcsúzott az elődhöz kínált nyújtott (felár ellenében szekrényajtós) fülke.
Megjelenésében az eggyel nagyobb, szintén önhordó karosszériás Toro pickupot idézi a Strada, de az orr az aktuális dél-amerikai olcsóautóról, a Cronos nevű szedánról származik. Rossz utakra tervezték a típust, a hasmagasság 208 mm, az első terepszög 24°, a hátsó 28°- összkerékhajtás nincs. Nem tudjuk, hogy a plató nagyobb lett-e a korábbinál, hiszen azzal kapcsolatban csak annyit mondanak, hogy a platóborítás alatt 1354 (szimpla fülke) vagy 844 (dupla fülke) literes a raktér.
Szokás szerint benzinnel és alkohollal is üzemeltethetőek a motorok, a belépő az 1.4 Evo négyhengeres 85/88 lóerős teljesítménnyel, a maximális nyomaték 125 Nm, felár ellenében adják az 1.3 Firefly négyhengerest 101/109 lóerővel és 137/142 Nm-es nyomatékkal. A váltó minden esetben ötfokozatú, kézi kapcsolású. A belépő felszereltség a fapados, fényezetlen lökhárítós Working, aztán az Endurance majd a Freedom felszereltség következik, a duplafülkés karosszériával választható a Volcano csúcsszint, amely már személyautós környezetet és extrákat kínál, LED-es fényszórókkal, érintőképernyős fejegységgel, stb.