Amíg a Tesla villámtöltő-hálózatot épített ki, a Nio autógyártó – egyelőre csak Kínában – az autópályák mellett akkumulátor-cserélő hálózatot épített ki, jelenleg 136 ilyen üzemel. Ezek most érték el a félmilliós számot, azaz ennyi alkalommal vették igénybe azt a szolgáltatást az ügyfelek, hogy a lemerült akkumulátor helyére egy teljesen feltöltött darabot kaptak mindössze 3 perc alatt.
A Nio Power egyébként viszonylag kedvező áron – napi 10 dollárnak megfelelő összeg – azt is lehetővé teszi, hogy nagyobb kapacitású akkumulátort kérjen az ügyfél, tehát a 70 kWh kapacitás helyett 100 kWh kapacitásút kap arra a pár napra, amíg arra szüksége van. A kínai állami támogatásnak köszönhetően egyelőre még ingyen lehet igénybe venni a Nio akkumulátor-cserélő szolgáltatását. A Nio visszafelé kompatibilisen készíti majd akkumulátorait, azaz amint egy újabb (megváltozott kémia, cellafelépítés, stb.) generációs akkumulátort dob piacra, azt a cserélőállomások segítségével teszi majd elérhetővé megfelelő díjazás ellenében az ügyfeleinek, tehát amikor tervezett élettartamának végére ér majd az akkumulátor, akkor viszonylag egyszerűen tudnak majd újat vásárolni az ügyfelek, és tovább használhatják majd autóikat.