Jól áll az új családi orr a korábbinál takarékosabb kompakt Peugeot-nak Jól áll az új családi orr a korábbinál takarékosabb kompakt Peugeot-nak

Mindössze az első lökhárító lecserélésével sikerült elérniük a Peugeot formatervezőinek, hogy a kompakt 308-as az új márkaarculathoz igazodjon – ez mondjuk nem nehéz, ha a fél autó műanyagból van.

Az autó megkapta az elengedhetetlen LED-es menetfényt, de ennél sokkal fontosabb, hogy a mérnökök az összes változat tömegét átlagosan 25 kg-mal csökkentették. Ez csökkenti a fogyasztást a gyakorlatban is, nem csak a laboratóriumban, ezen kívül még 16 colos pántátmérővel hihetetlenül alacsony (Very Low Rolling Resistance) gördülési ellenállású abroncsokat is kínálnak, az 1,6 literes, 112 lóerős dízelmotorhoz  legújabb motorleállító rendszert adják, és a különösen kis fogyasztású, optimalizált légellenállású változatoknál a kategória legalacsonyabb, 0,28-as Cw értéket tudnak.

Belül minden maradt a régiben - eddig se volt panasz a minőségérzetre Belül minden maradt a régiben – eddig se volt panasz a minőségérzetre

A piacra dobás idején 4,1 l/100 km-es szabványos átlagot tud a robotizált váltós, motorleállítós 1.6 HDi, a nyáron jön majd a 3,8 l/100 km-es fogyasztású változat (újra kell homologizálni, addig a régi érték a hivatalos). A leggyengébb, 92 lóerős dízelmotorral és kézi váltóval rendelkező 308-as 110 g/km-es CO2 kibocsájtással (4,2 l/100 km) rendelkezik. A kétliteres dízel kézi váltóval 150, automatával 163 lóerős, kivétel a 308 CC, ahol a kézi váltóhoz is a nagyobb teljesítményt adják. A benzinesek kínálata 98 lóerőtől indul és a Magyarországon nem forgalmazott GTi 200 lóerejéig (1.6 THP) tart, ezeknél is csökkentették a fogyasztást.

Tovább fokozza az egyébkén is sportos CC vadságát az új orr Tovább fokozza az egyébkén is sportos CC vadságát az új orr

A belső térben egyébként nem volt szükség semmiféle változtatásra, hiszen a Peugeot 308-as már alaphelyzetben is a kategória élvonalába tartozik az utastérben felhasznált anyagok és extrák tekintetében. A felfrissített kompakt autót a Genfi Autószalonon leplezik le és már áprilisban megindul a forgalmazása Európa-szerte.

A grafit hátterű b-xenon fényszórókkal sportos a megjelenés - az alap lámpákkal még nincsen sajtófotó A grafit hátterű b-xenon fényszórókkal sportos a megjelenés – az alap lámpákkal még nincsen sajtófotó