A Ford elkötelezte magát, hogy 2026 közepére európai személyautó-palettájának 100 százalékában megjelenik majd a nulla károsanyag-kibocsátásra képes, tisztán elektromos vagy plug-in hibrid hajtás, 2030-ra pedig a teljes kínálatban – tehát a haszonjárműveknél is – elérhető lesz a tisztán elektromos hajtás. Ezzel párhuzamosan 2024-re a Ford teljes európai haszongépjármű-kínálatában elérhetővé válik a tisztán elektromos vagy plug-in hibrid hajtás, és 2030-ra a márka haszongépjárműveinek kétharmada várhatóan tisztán elektromos vagy plug-in hibrid hajtással kel majd el.
A Ford 2025-ig világszinten minimum 22 milliárd dollárt fektet be a villamosításba, ami majdnem kétszerese annak az összegnek, amit a cég korábban az elektromos járművek fejlesztésére szánt.
“Miután sikeresen átstrukturáltuk üzleti tevékenységünket, és tavaly év végére újra nyereségessé váltunk, végre belevághatunk tervünk második fázisának megvalósításába, hogy új, izgalmas autókat kínálhassunk vásárlóinknak, egyre gyorsabb ütemben kialakítva az európai elektromobilitást,” nyilatkozta Stuart Rowley, a Ford Európa elnöke. “Úgy véljük, idén is hasonlóan erős tempót diktálunk majd Európában, jó úton haladva arrafelé, hogy elérjük a hat százalékos EBIT nyereséget, amit a Ford globális autóipari tevékenységeinek átalakítását szolgáló terv részeként határoztunk meg.”
A Ford az elmúlt két év során átalakította európai működését. E folyamatban központi szerepet játszott a szervezeti költségek egymilliárd dolláros csökkentése, az alulteljesítő piacok kiemelt kezelése, a célzottabb modellpaletta kialakítása, valamint a növekedés ösztönzését és a nyereségesség fokozását szolgáló partneri kapcsolatok.
A haszongépjármű üzletág növekedésének felgyorsítása
2020-ban a Ford már hatodik éve lett piacvezető az európai haszongépjármű piacon. Az európai nyereségesség szempontjából kulcsfontosságú a márka haszongépjármű üzletágának növekedése; ezt szolgálják az új termékek és szolgáltatások, az együttműködés a jármű átalakító partnerek kiterjedt hálózatával, a Ford és a Volkswagen stratégiai szövetsége, illetve a Ford Otosan vegyesvállalat révén megvalósuló költséghatékony járműfejlesztési és beszerzési folyamatok.
Ugyancsak a haszongépjármű üzletág további erősödését szolgálja, hogy a Ford egy hálózatba kapcsolt szolgáltatásokból álló ökoszisztémát épít, amely segít az ügyfeleknek, hogy még hatékonyabban működtessék vállalkozásaikat. Ilyenek például az autók rendelkezésre állását és termelékenységét optimalizáló szolgáltatások (mint az akár öt járműre is használható FordPass Pro), vagy a Ford és az ALD Automotive által tavaly létrehozott Ford Fleet Management részleg, amely személyre szabott szolgáltatásokat kínál az olyan flottavásárlóknak, akik maximalizálni szereznék autóflottáik hatékony üzemeltetését.
A Ford és a Google ugyancsak nemrégiben jelentették be egy új együttműködési csoport, a Team Upshift felállítását, hogy újszerű, személyre szabott ügyfélélményeket kínálva teremtsék meg az új, adatalapú szolgáltatások lehetőségeit – a személyautók és a haszongépjárművek használói számára egyaránt.
Egymilliárd dolláros beruházás Kölnben
Felgyorsítja az átállást a jövő elektromobilitására, hogy a Ford egymilliárd dolláros beruházással modernizálja a Kölnben működő összeszerelő üzemét, ami a vállalat egyik legnagyobb európai gyártási központja, és egyben a Ford Európa székhelye is. A fejlesztés eredményeként a jelenlegi autógyártás helyszíne a Ford Kölni Elektromos Központjává alakul, amely (a Ford első ilyen európai létesítményeként) az elektromos járművek gyártását végzi majd.
A Ford megerősítette, hogy ebben az üzemben készül 2023-tól a vállalat első európai gyártású, európai vásárlók számára tervezett, nagy sorozatban készülő, tisztán elektromos hajtású személyautója, és a cég máris tervbe vette egy második elektromos jármű ottani gyártását is.
“Mai bejelentésünk az immár 90 éve németországi tevékenységünk központjaként szolgáló kölni üzem átalakításáról az egyik legfontosabb döntésünk már hosszú ideje. Ez a lépés világosan jelzi elkötelezettségünket Európa felé – és egy modern jövő felé, ahol növekedési stratégiánk középpontjában az elektromos járművek állnak,” tette hozzá Rowley.
“Az, hogy a Kölnben működő gyártási és fejlesztési létesítmény lesz a Ford európai elektromobilitási központja, fontos üzenet minden dolgozó számára,” jelentette ki Martin Hennig, a Ford-Werke GmbH üzemi tanácsának elnöke. “Mindez hosszú távú perspektívát kínál munkatársainknak, és arra ösztönzi őket, hogy ők is részt vegyenek ennek ezt az elektromos jövőnek a kialakításában.”
Rowley így összegezte az elhangzottakat: “Kivételes palettát állítunk össze elektromos hajtású járművekből, amelyek használatát ügyfélközpontú digitális szolgáltatások és élmények formálják majd még praktikusabbá, lehetővé téve vásárlóink számára, hogy velünk tartsanak a holnap elektromobilitása felé vezető úton, amelynek első állomása a tisztán elektromos hajtású Mustang Mach E bevezetése. Piacvezető haszongépjármű üzletágunkkal együtt ez alapozza majd meg a Ford fenntarthatóan nyereséges európai működését.”