Még mindig vannak megoldandó feladatok a önvezető autók terén, például a hatalmas feldolgozandó adatmennyiséget jelentő városi forgalom, illetve az, hogy minden időjárási viszonyok közepette megbízhatóan és helyesen döntsön a vezérlőszámítógép.
Az is biztos, hogy lépésről lépésre kerül majd bevezetésre az önvezető autó, a Bosch első ilyen rendszere, amely dugóban araszoláskor veszi le a terhet a vezetőről (0-50 km/h között képes haladni és tartja a sávot), már 2014-ben megvásárolható lesz. Ez a távolságtartó tempomat és a sávtartó segéd munkáját egyesíti. Következő lépésként az automatikus sávváltást szeretnék majd bevezetni – ennek még nincs pontos dátuma. A fejlesztési folyamat felgyorsítása érdekében több mérnököt és erőforrást csoportosítanak át erre a területre, hogy például az eddiginél pontosabb, 3D-s képet érzékelő sztereo videokamrákat és akár 250 méteres távolságra ellátó radarokat készítsenek.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!