Németországban most szavazták meg, hogy a dízelautók után (üzemanyag jövedéki adó) az elektromos autók tulajdonosai is kapnak támogatást, mégpedig új jármű vásárlásakor 4000 eurót. A BMW i3-asra vágyóknak ez annyiból jó hír, hogy még úgy is jól járnak, hogy megvásárolják a 22 helyett 33 kWh kapacitású akkumulátort, hiszen annak mindössze 1200 euró lesz a felára.
Fizikailag nem változott az akkumulátor-telep mérete, annak köszönhető a kapacitás-növekedés, hogy nagyobb lett a lítium-ion cellák energiasűrűsége. A BMW tisztában van azzal, hogy a szabványos hatótávolság (jelen esetben immár 300 km) csak elméleti érték, ezért közli a reálisat is: a legfontosabb fogyasztók használatával, tehát légkondi, rádió, ablaktörlő üzemelésével is kényelmesen képes 184 km-t megtenni az extra kapacitású akkumulátorral szerelt i3-as. A Rex hatótávnövelős változat is extra tudású, hiszen 25 százalékkal nagyobb, immár 9 literes tankból táplálkozik a kéthengeres benzinmotor. A 2017-es modellévtől választható, nagyobb hatótávolságú i3-assal együtt jelenik meg az i tartozékok között az új BMW Home Charger Connect elnevezésű falitöltő.
A hátsó kerekeket hajtó 170 lóerős csúcsteljesítményű villanymotorhoz nem nyúltak, a saját tömeg 122 kg-mal lett nagyobb. A BMW és a Samsung SDI mérnökei fejlesztették tovább az akkumulátort, a nyolc modulban egyenként 12 cella található, ezeknek formáját optimalizálták, több bennük az elektrolit és új az aktív anyag is, a 33 kWh kapacitásból 27,2 kWh-t tud ténylegesen felhasználni az autó – az eddiginél 22 kWh volt a bruttó és 19 kWh a nettó kapacitás. Változatlan az akkumulátorra vállalt, 8 év 160 000 km-es garancia. Ami viszont változott, az a töltési idő, villámtöltővel immár 40 percig tart a 80 %-os kapacitás elérése, gyorstöltővel 4,5 óra a teljes töltés (korábban 3,5 óra).
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!