Kezdettől fogva a Porsche 911-es ellenfelének szánta a Mercedes-AMG a GT kupét és roadstert, és most, a második generációnál már legalább tudásban utolérték a stuttgarti ellenfelet: van összkerékhajtás és -kormányzás, 2+2 üléses utastér. Ehhez az új generációnál még hozzájön az aktív aerodinamika és az aktív karosszériadőlés-szabályozás. Egyvalami maradt ki az újdonságok sorából: az elektrifikáció. A Mercedes-AMG GT nem kap lágyhibrid rásegítést sem, csak a 2 darab turbófeltöltőre számíthat a 4,0 literes V8-as biturbó.
Megjelenés tekintetében az orron nincs nagy változás – egyszerűen már nem lehet tovább növelni a hűtőrács méretét -, így könnyen megkülönböztethető az AMG SL roadstertől az AMG GT kupé, hosszabb az utastér, hátul pedig alapesetben a karosszériába simuló, de szükség szerint felnyíló szárnyat találunk, az első sajtófotókon azonban rögzített légterelőt látunk. Az aktív aerodinamikai csomag része még az első vezérelt nyitású légbeömlő, amely szükség esetén – például 180 km/órás tempó felett – nyílik ki teljes mértékben, és az első tengelynél 80 km/órás tengelynél kb. 40 mm-t lenyíló panel a padló alatt, ami szívóhatást generál. Nagy méretű a hátsó ajtó, ami megkönnyíti a 321 (támladöntés után 675) literes csomagtér megpakolását, extraként elektromos mozgatás és kéz nélküli működtetés is elérhető. Az utastérben az SL-ből ismerős műszerfalat találjuk nagy képernyőkkel és rengeteg digitális szolgáltatással, sokféle kárpit közül lehet választani, felárasak a masszázsfunkciós multikontúr ülések, amely légpárnák segítségével extra beállítási lehetőségeket nyújt. A hátsó pótülések használata 1,5 méteres testmagasságig ajánlott.
A piaci bevezetésnél a 4,0 literes V8-as biturbóval lesz elérhető a Mercedes-AMG GT kupé, 476 LE (5500-6500/perc) és 700 Nm (2250-4500/perc) vagy 585 LE (5500-6500/perc) és 800 Nm (2500-5000/perc) teljesítménnyel. Az AMG Performance 4Matic+ összkerékhajtás (50:50 és 0:100 között változhat a tengelyek közötti nyomatékelosztás) és a 9 fokozatú automatikus váltó jóvoltából már az 55-ös „alapmodell” is villámgyors, a 0-100 km/óra sprint 3,9 másodpercig tart és 295 km/óra a csúcssebesség, a 63 S változat 3,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a csúcssebesség 315 km/óra. Nagyban javítja a vezetési élményt az AMG Active Ride Control felfüggesztés, amelynél hidraulikusan összekötik a lengéscsillapítókat, ennek segítségével nem csak a kanyarstabilizátorokat tudták kiváltani, de a karosszériadőlést is lehet szabályozni. Bónuszként gombnyomásra 30 mm-rel meg tudja emelni az orrát a Mercedes-AMG GT, ami megkönnyíti az akadályok leküzdését – a GPS pozíció elmentésével legközelebb aztán már magától tudja az autó, hol kell vigyáznia az orrára. A hátsó tengelyre elektronikusan vezérelt zárású differenciál kerül, az összkerék-kormányzás 100 km/órás tempónál vált irányt a hátsó kerekek elfordulása.
Alapáron jár az AMG Track Pace szoftver a Mercedes-AMG GT-hez, amelynek segítségével a fejegység képernyőjén 40 paraméter közül 4-et lehet élőben megjeleníteni, 80 paramétert rögzít a rendszer, amelyet aztán később ki lehet elemezni. Nem érdemes egyébként túlságosan felextrázni a kupét, mert akkor az alapesetben 350 kg-os terhelhetőségből mindössze 190 kg marad, ezen kell osztoznia a vezetőnek, a 3 utasnak és a csomagnak…