Az előző generáció már leindult a szabadidő-autóvá válás útján, a most bemutatott 6. generáció pedig már nem más, mint az Austral modell nyújtott változata – a 4,72 méteres hossz ugyan 14 cm-rel rövidebb az előző Espace-nál, de a beltér még így is hosszabb lett, a szélvédő tövétől a 3. sor támlájáig 2,48 métert kapnak az utasok. Ráadásként noha akkumulátorral súlyosbított öntöltő hibrid hajtással adják az újdonságot, a saját tömeget sikerült 215 kg-mal csökkenteni.
Az 1/3-2/3 arányban osztott második sor 220 mm hosszú sínen tologatható, a támla dőlésszöge is állítható – előretolt ülés és előredöntött támla könnyíti meg a 3. sorba bejutást, ilyenkor 260 mm-t mozdul előre a második sor. Felár nélküli extraként választható a csomagtérpadlóba hajtható +2 ülőhely, amelyekről lemondva nagyobb lesz a csomagtér. A 7 személyes változatban 159/477-677/1714 liter a raktér – a középső sornál a 2 végállás közötti különbséget jelenítik meg –, az 5 üléses változatban 581-777/1818 literes a raktér annak köszönhetően, hogy a csomagtérpadló alatt is tárolót találunk. Minden ülőhelyhez USB-C töltő jár, az Australhoz képest tágasabb a második üléssor a hosszabb tengelytávolság miatt.
A műszerfal és az autó online szolgáltatásai megegyeznek azzal, amit az Austral is nyújt, újdonság, hogy felár ellenében 1,1 négyzetméteres (1,33 méter hossz és 84 cm széles) üvegtető is rendelhető, ami rengeteg fényt enged az utastérbe, a belső részen lévő UV-visszaverő bevonat miatt úgy ítélte meg a gyár, hogy nem szükséges árnyékoló ehhez. Iconic felszereltségen valódi fa díszbetét, szürke/barna vastagon párnázott bőrkárpit is jár – ez látható a sajtófotókon –, összesen 39 liternyi tároló van az utastérben, ebből 20 liter az első sorban.
A forgalmazás megindulásánál egyedül a 200 lóerő rendszerteljesítményű E-Tech öntöltő hibrid hajtással lesz megvásárolható a Renault Espace, az 1,2-es turbómotor (130 LE/205 Nm) lágyhibrid rásegítéssel is rendelkezik (3 LE/50 Nm), a hajtásban nagyobb szerepet játszó villanymotor 70 LE/205 Nm teljesítményű. A szabványos átlagfogyasztás 4,6 l/100 km, az 55 literes benzintankkal 1100 km-es hatótávolságot ígérnek. A feláras összkerék-kormányzás a korábbinál nagyobb mértékben (3,5 helyett 5°) fordítja el a hátsó kerekeket kis sebességű manőverezésnél, ezzel a fordulókör mérete 11,6 méterről 10,4 méterre csökken.