Nem titkolja ugyan a Citroën, hogy nem lesz alapfelszerelés, de a hivatalos sajtófotók egyikén sincs olyan C3-as, amely mellőzi az Airbump betéteket. Mondjuk ezek nélkül is elég érdekes a megjelenés, főleg, hogy az alapmodelleknél is lehet kombinálni a 9 karosszéria- és 3 tetőszínt (összesen 36 megjelenési változat), első körben 4 belső hangulat létezik. Kérhető lesz nem nyitható üvegtető, illetve különféle matricákkal lehet majd egyedivé tenni a megjelenést.
Egy centi híján 4 méter a harmadik generációs Citroën C3-as, tengelytávolsága 2,54 méter, a csomagtér alaphelyzetben 300 literes, az alapváltozat saját tömege 975 kg. Mellőzi az elődök jellegzetes tetőívét és az extraként kérhető hátrahúzott panorámaszélvédőt, és noha hivatalosan nem próbálják meg szabadidő-autónak beállítani, fekete alsó védőborítás van körbe; sziklák helyett padkák jelentik a legyőzendő akadályt.
A műszerfal vonalvezetése egyszerű, a szellőzők betétei ránézésre megduplázzák a nyílások számát. Egyelőre csak a gazdagon felszerelt, a középkonzolt érintőképernyővel kiváltó belsőt ismerjük, de lesz ennél póriasabb belső is. Egy kicsit visszavettek a C4 Cactus egyszerűségéből, például 1/3-2/3 arányban osztott a hátsó támla. Két motor van, az 1,2-es benzines 3 teljesítménnyel (68, 82 és 110 LE), az 1,6-os dízel két teljesítménnyel (75 és 100 LE) választható, az erősebbekhez az EAT6 automatikus váltót is lehet majd párosítani.
Éves szinten negyedmillió példány értékesítésével számol a Citroën, amivel felülmúlná az aktuális generáció legjobb eredményét. Jelenleg az európai piacon a nyolcadik legnépszerűbb kisautó a C3-as, az újjal a dobogóra akarnak kerülni. Nem Franciaországban, hanem Szlovákiában, a PSA nagyszombati üzemében indul a sorozatgyártás szeptemberben
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!