Bemutatásakor a leggyorsabb német sportkocsi volt a Porsche 911 Carrera RS 2.7-es, amely első sorozatgyártású autóként kapott első- és hátsó légterelőt. Egy 15 fős mérnökcsapat dolgozott az autón, amely során a kiindulási alapot jelentő 911-esnek az aerodinamikáját, a felfüggesztését, a motorját módosították, és csökkentették a tömeget is. Versenyautó-alapnál szánták, de készült belőle Touring, azaz néhány kényelmi felszerelést megtartó változat is.
Eredetileg 500 példány legyártását tervezte a Porsche, ennyire volt szükség a homologizációhoz, végül 1580 példány készült a rendszámmal rendelkező versenyautóból. A fejlesztés 1972 májusában indult, a nagyközönség az 1972. október 5-én kapuit megnyitó Párizsi Autószalonon láthatta először a Carrera RS 2.7-est, novemberre már mind az 500 autónak volt tulajdonosa, így a folytatás mellett döntöttek, végül 1973 júliusáig megháromszorozták az eredeti tervet.
200 példány készül a különösen könnyű Sport változatból – M471-es felszereltségi csomag –, a gyár 55 versenyautót épít, 17 versenyautó-alapot értékesít, a fennmaradó 1308 példány a Touring változat – M472-es felszereltségi csomag. A Sport kivitel fapados, hiányzik belőle a hátsó ülés, a padlószőnyeg, az óra a műszerfalról, a ruhaakasztók és a könyöklők, felár ellenében kagylóüléseket szerelnek előre, még a márkajelzést is lespórolják az autó elejéről, amelynek a helyére matricát ragasztanak. Mindez 115 kg-os megtakarítást jelent a Touringhoz képest, egészen pontosan 960 kg-os saját tömeget. Érdekes módon a Porsche itt még olcsóbban adja az alacsony tömeget, a 34 000 márkás alapáron felül 700 márkát kell fizetni a Sport változatért, míg a Touring kivitel ára 2500 márka – az ügyfélnek kötelezően döntenie kell az M471 vagy M472-es csomagok között.
A 2,7 literes hathengeres boxermotor teljesítménye 210 lóerő (6300/perc), nyomatéka 255 Nm (5100/perc), ami a Sport változatban 5,8 másodperces 0-100 km/óra sprintre elég, a csúcssebesség meghaladja a 245 km/órát – a Touring változat legfeljebb 240 km/órás tempóra képes. Mindez a módosított aerodinamikának köszönhető. A karosszéria átalakításakor nem csak a burkolatokat készítették el vékonyabb lemezből, de az első- és hátsó tengelyre ható felhajtóerő csökkentése érdekében légterelőket is használtak. A versenysportból ismert megoldást először a Porsche vitte sorozatgyártásba.
A kacsafarok-légterelőért három Porsche alkalmazott tehető felelőssé, Hermann Burst és Tilman Brodbeck mérnök Rolf Wiener formatervezővel közösen dolgoznak a hátsó spoileren. Számos órát tölt az autó szélcsatornában, próba- és tesztpályákon, hogy az erősen lejtő hátsó rész aerodinamikailag hátrányos formáját kompenzálják. A fejlesztőket is meglepte, hogy minél nagyobb légterelőt használtak, annál gyorsabb lett az autó, hiszen csökkent a légellenállása, folyamatosan növelték a spoiler magasságát, mígnem elérték a határt – a légterelőnek köszönhetően 4,5 km/órával emelkedett a csúcssebesség, miközben csökkent a hátsó tengelyre ható emelőerő.
A farnehéz kialakítás miatt kapott eltérő méretű abroncsokat az autó, elöl 6Jx15 méretű kovácsolt Fuchs felniket tesznek 185/70 VR 15-ös abroncsokkal, hátra 7Jx15 colos kovácsolt Fuchs felnik kerülnek 215/60 VR 15-ös abroncsokkal. Utóbbiak miatt 42 mm-rel kell kiszélesíteni a hátsó sárvédőket. Mivel a vegyes méretű abroncsok jelentősen javították az autó vezethetőségét, az összes ezt követő 911-es megkapta ezt a megoldást.
Először ennél a 911-esnél használja a Porsche a Carrera, azaz spanyol verseny szót típusnévként, a Carrera Panamerica versenyen elért sikerek tiszteletére korábban a 356-os két vezérműtengelyes motorját jelölték ezzel a szóval. Harm Lagaaij, a korabeli vezető formatervező találta ki, hogy fólia-dekorként az autó teljes oldalára írják fel a nevet, amivel rögtön egyértelművé teszik mindenki számára, hogy közútra szabadított versenyautóról van szó. Az ügyfelek 29 -féle fényezés közül választhatnak, de kettőt senki nem választ, szóval 27-féle színben léteznek gyári Porsche 911 Carrera RS 2.7-esek, az alapszíntől függően piros, kék vagy zöld lehet a matrica-dekor színe. A stuttgarti Porsche Múzeumban 2022. szeptember 22-én nyílik meg az 50 éves sportmodellt bemutató kiállítás.