A Mazda az új 6-os számára olyan fékenergia-visszatáplálást fejlesztett, amely egy kondenzátor segítségével hasznosítja a mozgási energiát – a megoldás állítólag 10 százalékos fogyasztáscsökkentést eredményez.
A mostani fékenergia-visszatápláló rendszerek az autó normál akkumulátorát használták, ennek megfelelően korlátozott volt a teljesítményük. A Mazda által a motortér bal első részében elhelyezett, henger formájú kondenzátor segítségével sokkal több elektromos energiát tud termelni az autó lassítás közben.
Az i-ELOOP név az Intelligent Energy Loop kifejezésből jön, és a kondenzátoron kívül egy különleges, 12-25 V közötti változó feszültségű generátor is részese. Utóbbi pár másodperc alatt képes feltölteni a kondenzátort, ahonnan egy átalakító segítségével közvetlenül az autó elektromos rendszerébe megy az energia. A Takeri tanulmányban már benne van a rendszer, ami segít megnyújtani az i-STOP motorleállító esetén az üzemszünetet.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!