Az Új-Delhi Autószalonon bemutatott Reanult Kwid tanulmány esetén nem is az autó, hanem annak egy alkatrésze az igazi nagy újdonság. A tető egy rekeszében egy kis méretű drón található, amelyet felengedve a sofőr élőben tájékozódhat az előtte lévő útszakasz torlódásáról. Persze ez a probléma nem jelentkezik olyan helyeken, ahol rendesen működik a TMC szolgáltatás, amely még hamarabb figyelmeztet a navigáció segítségével az esetleges dugókra.
Persze az ember azt is gondolhatná, hogy egy terepjárónál a ránk váró akadályokat is ki lehet kémlelni a drón segítségével, azonban a Renault Kwid egészen biztosan nem kerül ilyen nehéz helyzetekbe, hiszen lényegében csak egy látványosan felfújt miniautóról van szó. Mindössze 3,6 méter hosszú karosszéria, cserébe 1,95 méter széles – utóbbi leginkább annak tudható be, hogy a három ülést egymás mellett helyezték el, a vezető középen ül. Tetőben rejtett helikoptert vagy ő, vagy az egyik utasa kezelheti egy táblagép segítségével.
Az autót egyébként a Renault kifejezetten a fejlődő országok piacai számára készítette, ahol a fiatalok divatos és megfizethető autóra vágynak, amelyik képes internet-csatlakozásra is – a műszerfalon elhelyezett táblagép nem csak a helikopter irányítására szolgál.
A motorháztető alatt a franciák 1,2 literes turbómotorja dolgozik, amely hatfokozatú, dupla kuplungos váltó segítségével hajtja az első kerekeket; a váltót felkészítették arra, hogy akár egy elektromotort is képes legyen fogadni, azaz hibrid hajtás is megvalósítható. Amíg ez egyelőre csak elméleti lehetőség, a Kwid alapján megvalósuló sorozatgyártású Renault szabadidő-autó már két éven belül megvásárolható lehet, mint a Captur olcsóbb kistestvére.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!