A tanulmány még a C4 Cactus alapján készült, a Méhari második generációjának szériaváltozata azonban nem más, mint a Bolloré Bluesummer elnevezésű elektromos autó némileg átformált orral. Ezt egyébként a PSA konszern gyártja, szóval házon belül találták meg az alapot a C-Zéro-t váltó elektromos autóhoz.
Túlságosan sokat nem fejlesztettek a konstrukción, épp csak a karosszériát jelentő műanyag elemek formáját alakították át a Citroën formatervezői, hogy illeszkedjen a megjelenés a márka új arculatába, de például Airbumpokra már nem futotta. Ennél is sokkal fájóbb hiányt jelent az oldalablakok teljes hiánya, az időjárás viszontagságai ellen egyedüliként a szélvédő és a bukókeretek közé berakható tető véd, több, vagy inkább kevesebb sikerrel.
Ennek megfelelően minőségérzet helyett az utastérben időjárásálló műanyagokat találunk mindenfelé, de a spártaiságnak van előnye is, a világításon és a rádión kívül nincs olyan elektromos fogyasztó, ami a hatótávolságból lopna. Az első kerekeket egy 48 LE tartós, 68 LE csúcsteljesítményű villanymotor mozgatja, a 110 km/órás csúcssebességgel még az autópálya-szakaszok igénybevétele is megkockáztatható. A 30 kWh kapacitású akkumulátor-teleppel ideális körülmények között (tehát nyáron a francia Riviérán) 200 kilométer lehet a hatótávolság, normál konnektorról 8 óra alatt lehet feltölteni a teljesen lemerült telepet.
Arról még nincs információ, milyen feltételekkel lehet majd hozzájutni a Citroën e-Méharihoz, de a Bolloré 17 700 eurót két magáért az autóért, majd ezt követően havi 79 eurót számláz az akkumulátorcsomag bérletéért. Muszáj azonban megjegyezni, ahogy a Bolloré, úgy a Citroën is nélkülözi a legfontosabb biztonsági berendezéseket, nincs a fedélzetén légzsák vagy épp menetstabilizáló. A PSA egyébként napi 15, évi 3500 darab Bolloré Bluesummer gyártására rendezkedett be, azaz ennyi az Citroën e-Méhari kapacitás is.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!