Nem egyszerűen csak egy újabb, Ford EcoBoost turbómotorokkal szerelt roadster az Elemental RP1-es, a két évvel ezelőtt tanulmányként bemutatott, és az idei Goodwood FOS-on sorozatgyártású formában szereplő autó különlegessége a vezetési pozíció. Az F1-es versenyautókhoz hasonlóan a padlón ül az utas, a lábát pedig előre-felfelé kell kinyújtania a pedálokhoz; más rendszámos autó ilyet nem kínál.
Egyébként arra mentek rá a fejlesztők, hogy nagyon jó legyen a tömeg/teljesítmény arány, az 1,0 literes, háromhengeres EcoBoost-motorral (180 LE) 540 kg a saját tömeg, de igazán a 2,0 literes EcoBoost négyhengeressel (320 LE) jó ez az érték, ennél 580 kg a saját tömeg. A két utas egy karbonból sütött biztonsági cellában ül, amely az FIA előírásainak is megfelel, ehhez kapcsolódik elöl-hátul egy egy segédváz.
Már az alapmodell is villámgyors, a 96 km/h-s sebességet 3,2 másodperc alatt futja meg és 233 km/h a csúcs, az erősebb RP1-es 2,8 másodperces sprintet tud és 265 km/h a vége. Elöl-hátul állítható légterelők vannak, már alaphelyzetben 400 kg leszorító-erőt termelnek ezek 241 km/h-s tempónál, és ezt még lehet majd fokozni – de nem gombnyomásra, hanem szereléssel.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!