Jövőre lesz harminc éve annak, hogy a Honda piacra dobta az első Legend-et, a jeles évfordulóra a negyedik generációval emlékeznek meg. Nagy újdonság nincs, mindössze annyi történik, hogy az Egyesült Államokban forgalmazott RLX luxusautó hibrid változatát átmárkázzák.
Japánban január 22-től forgalmazzák a Honda Legend-et, amelyhez nem nagyon lehet majd extrákat rendelni, hiszen mind technikailag mind luxus- és biztonsági felszerelések tekintetében is a maximumot tudja majd. Az utastér térkínálatáról csak annyit mondanak, hogy ez az eddigi legtágasabb Legend, amelynél gond nélkül keresztbe teheti a lábát a hátul utazó.
Például rögtön 4 motor hajtja a kerekeit. Elöl egy 3,5 literes szívó V6-os (315 LE/371 Nm), amelyen kívül egy elektromotor (48 LE/148 Nm) is behajt a 7 fokozatú dupla kuplungos váltóba. Hátul mindkét keréknek van egy-egy elektromotorja (37 LE/73 Nm), így lesz teljes az SH-AWD virtuális összkerékhajtás. Mindez 382 lóerős rendszerteljesítmény eredményez, és a japán mérési ciklus szerint 5,9 l/100 km-es átlagfogyasztást. Kérdéses, hogy eljut-e Európába az új Legend, hiszen a legújabb hírek szerint a csökkenő értékesítés miatt az Accord se kap utódot.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!