Valójában nem is BMW 128ti-nek, hanem 128tii-nek kellene hívni a BMW elsőkerékhajtású forró ferdehátúját, hiszen a Turismo Internazionale modell motorja befecskendezős, azaz kiérdemelné az Iniezione szóból származó második i betűt is. Nem ezen az apróságon fognak fennakadni a rajongók, hanem azon, hogy csak és kizárólag elsőkerékhajtással lehet majd megvásárolni ezt a modellt; a mérnökök Torsen részlegesen önzáró differenciálmű beépítésével próbálják jobb kedvre deríteni a sofőröket.
Az összkerékhajtású M135i xDrive-hoz képest 80 kg-mal alacsonyabb a tömeg, a 2,0 literes turbómotor teljesítményét visszavették 265 lóerőre, a váltó nyolcfokozatú automata. Nagyteljesítményű M Sport fékrendszert kap a 128ti, az M Sport megjelenési csomagot piros – kék vagy piros fényezést esetén fekete – színű kiegészítőkkel látták el, az utastérben minden esetben vörösek a díszek. A 265 lóerős teljesítményhez 400 Nm-es (1750-4000/perc) maximális nyomaték tartozik, a 0-100 km/óra gyorsulás 6,1 másodpercig tart, a végsebesség elektronikusan korlátozott 250 km/óra. A BMW 128ti novembertől rendelhető.