Talán csak azért most mutatták be az Iran Khodro által a Peugeot 405 típus alapján kifejlesztett platós kisteherautót, mert jó sokat dolgoztak rajta a mérnökök. Nem egyszerűen csak a karosszériát alakították át, de az eredetileg keresztmotoros-elsőkerékhajtású (Iránban ebben a formában gyártják egészen a mai napig az autót) limuzint hosszában beépített motorral és hátsókerékhajtással látták el.
Az irániak saját fejlesztésű, 1,7 literes négyhengerese benzin- (86 LE/140 Nm) vagy földgázhajtású (78 LE/128 Nm) lehet, a váltó ötfokozatú, kézi kapcsolású, a merev hátsó tengelyt laprugók tartják – elöl a Peugeot eredeti MacPherson rugóstagos felfüggesztése dolgozik. A földgáztartályokat a plató alatti dobozban, a fülke mögött helyezik el, a benzinmotoros kivitelből kihagyják ezt a praktikus rakodóhelyet, a benzines így 100 kg-mal könnyebb, a terhelhetősége is ennyivel magasabb a földgázasnál, pontosan 850 kg.
Ahhoz képest, hogy haszonjárműről van szó, a felszereltség bőséges, alapáron kap két légzsákot és légkondicionálót az Arisun, illetve van a két darab utastér-ajtóra ható központi zár is. Az USB-bemenettel rendelkező, mp3-formátumot ismerő rádió két darab, az ajtókárpiton elhelyezett hangszórón keresztül szól. Blokkolásgátló vagy bármiféle egyéb elektronikus rendszer nincs, de egy ilyen öszvér konstrukciónál ilyesmin nem is lehet csodálkozni. Az Iran Khodro úgy számol, az Arisun termelés mintegy harmadát exportálja majd.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!