A Japán és az EU közti szabadkereskedelmi megállapodás következtében az unió lebontaná a jelenlegi 10 százalékos vámtarifát, amely révén a japán gyártók évente 1,2 milliárd dollárt, autónként pedig 1500 dollárt takaríthatnak meg – állítja az ACEA-főtitkár, aki szerint emiatt nagyobb számban érkezhetnek a japán kocsik Európába. Így az EU autógyártása jelentősen csökkenhet, ami állások megszűnését eredményezi.
A külföldön készült japán modellekkel együtt tavaly 261 ezerre nőtt az importautók eladása a szigetországban. Ebből 50 269 volt a Nissan, 15 377 a Toyota és 3100 a Suzuki modellje.
A legkapósabb külföldi márkák Japánban
Volkswagen 4584 BMW 3377 Mercedes 3096 Audi 2060 Mini 1439 Volvo 1243 Porsche 504 Peugeot 492 Fiat 429 Jeep 377 Értékesítési számok novemberben, forrás: JAIA
Az európai személygépkocsik minden további teszt vagy módosítás nélkül forgalmazhatók Japánban, ám Tokió a hazai gyártású, legfeljebb 660 köbcentis mini autók vásárlóit komoly adókedvezményekkel támogatja. Mivel Európában nem készülnek ilyen, az úgynevezett “Kei” kategóriába tartozó modellek, a japán piac 35 százalékáról automatikusan kiszorulnak az uniós gyártók.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért