A Galpin Auto Sports végre hivatalosan is bemutatta a Galpin Ford GTR1 elnevezésű autóját, amelyről végre minden fontos számot tudunk. Az 5,4 literes, két turbós V8-as teljesítménye például 1024 lóerő, és erre hajaz a 1 024 000 dolláros vételár is. Első körben hat darabot fognak gyártani az egyedi igényekre szabott, karbon karosszériás autóból, de ha kellő érdeklődés van, az eredetileg tervezett 24-es szériát is elkészítik.
Az autó legérdekesebb opciója, hogy a karbon helyett lehet alumínium karosszériát is kérni, ez esetben ugye magasabb a saját tömeg, cserébe olcsóbb is az ár – igaz, nem árulták el, hány százezer dollárt lehet így megtakarítani. Az 5,4 literes Ford V8-as esetén az 1024 lóerő normál, 91 oktános benzinnel használva igaz, ha valaki 100-as oktánszámúval tankolja autóját, az már 1197 lóerőnek örülhet.
Mivel a teljesítmény változó, a végsebességet se mérték le, csak annyit mondanak, hogy az meghaladja a 362 km/órás (225 mérföld/óra) tempót. A gyorsulást is leginkább az limitáltja, hogy csak hátsókerékhajtású a GTR1; a 96 km/órás tempót 3,1 másodperc alatt éri el, a 160 km/órás tempót 6,8 másodperc alatt képes megfutni, negyed mérföldön 10,6 másodperc az ideje, 244,5 km/óra a sebessége. Ennél is döbbenetesebb, hogy álló helyzetből 320 km/órás tempóra felgyorsulás majd megint megállás mindössze 18,9 másodpercig tart – persze a prototípus áttételezésével, hiszen a kedves ügyfél ettől eltérőt is kérhet.
A saját tömeg 1,5 tonna körül van – minden autót egyedi kérésnek megfelelően extráznak fel, így nincs pontos érték -, a tömegeloszlás 51/49 százalék a tengelyek között. A karosszériát egyébként a kaliforniai Gaffoglio Family Metalcrafters nevű cégtől rendelte meg a Galpin, utóbbi egy olyan cég, amely már évtizedek óta készít karosszériákat/elemeket versenyautókhoz, így a fém mellett a karbonhoz is nagyon jól értenek. A váltót a Ricardo cégtől veszik a két tárcsás kuplunggal együtt.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!