Hirdetés – A BMW az egyik legkedveltebb német autógyártó, akik évről-évre képesek meglepni a márka szerelmeseit újabb prémium kategóriás modellekkel, melyek a legmagasabb szinten elegyítik az eleganciát, a sportos vezetési élményeket, a precizitást, valamint a minőséget. Természetesen az előttünk álló hónapokban is rengeteg újdonsággal készül a bajor gyártó, vadonatúj és vérfrissítésen átesett autók egyaránt legördülnek majd a futószalagokról, miközben a magas kvalitású tuning kedvelői egyaránt rengeteg érdekességgel találkozhatnak az egyes típusok kapcsán. Lássuk tehát BMW-fronton a 2020-as esztendő fontosabb újdonságait!
Már befutott a BMW X5 M
Bár tavaly év végén megjelent a kereskedések kínálatában, azonban a BMW X5 M valójában a 2020-as esztendő nagy újdonsága a németek részéről. A kérdéses modell a hagyományos X5-öshöz képest sokkal nagyobb teljesítményt kínál a leendő tulajdonosok számára, tehát leginkább azok számára ideális választás, akik egy nemcsak elegáns megjelenésű, hanem kifejezetten sportos SUV-t is vezetnének. Az X5 M motorháztetője alatt egy 4,4 literes, ikerturbós motor lapul, mely 600 lóerőt és 750 Nm-es nyomatékot képes elszabadítani, ha odalépünk a gázpedálnak, miközben az egész autó jellemét és alaptulajdonságait a vásárlók képesek a saját igényeikhez igazítani.
A BMW X5 M központi számítógépe lehetővé teszi, hogy szabadon hozzányúljunk a fékrendszer, a kormánymű, a lengéscsillapítók, sőt még a motor bizonyos beállításaihoz is. A kifinomult M Steptronic automataváltóval felszerelt autó rengeteg különféle kiegészítővel és olyan extrákkal választható, mint a különféle speciális felniszettek és a kipufogórendszerek – hamarosan megjelennek hozzá a népszerű gyártók minőségi tuningszettjei is –, noha már az alapmodellért is közel 38 millió forintnak megfelelő összeget kell kifizetniük a leendő tulajdonosoknak.
Felsorakozott a BMW új 3-as sorozata
Túlzás nélkül 2020 egyik legjobban várt újdonsága lesz a BMW részéről az új 3-as sorozat, mely a kompaktan sportos és jó ár-érték arányt képviselő járművek kedvelőinek kínál tökéletes alternatívát. A G-kódsorozattal megismert hatodik szériás újdonságról egyelőre még kevés konkrétumot osztott meg a gyártó, az viszont már biztos, hogy a meghajtásról egy 3 literes ikerturbós motor gondoskodik majd, mely modelltől függően elérheti a közel 500 lóerős és 600 Nm-es teljesítményt is, nagyjából az M4 GTS nyomdokain haladva. Ezen túl a BMW szeretne előállni összkerékhajtású modellekkel, hogy a növekvő teljesítményhez biztonságosabb úttartást kínáljanak, de számíthatunk hibrid kialakítású motorral szerelt változatokra is.
A bajor gyártó ezen felül rengeteget kísérletezik az új M3 súlyelosztásán, amit különféle karbonszálas kiegészítők helyett gyárilag alumínium és egyéb kompozit műanyagok segítségével érnének el, de jelentős újdonságok várhatók a korábbi modellekhez mérten az elektronika terén is. A különféle vezetési módok mellett teljesen elektronikus differenciálmű, szabadon beállítható kormány- és futómű, valamint könnyített fékrendszer várja a tulajdonosokat, akik a nyolcsebességes automataváltóval egybekötve kimagaslóan sajátos vezetési élményt remélhetnek. Bár a hibrid változatok érkezése biztos, ezekről nem közölt még konkrét részleteket a BMW, csak annyit, hogy egy 48V-os elektromos hajtás biztosítja a rendszer alapját.
Az AC Schnitzer máris tuningolja a 2020-as BMW 3-as sorozatot
Az AC Schnitzer a BMW egyik elsőszámú tuning-támogatójaként már most bejelentette, hogy a 2020-as 3 Series Touring sorozathoz máris elkészültek az első szettek, melyek ízlésesen képesek módosítani az egyes típusok megjelenését, és extra lóerőket csempészhetnek a motorháztető alá. A tuningcég segítségével például sokkal agresszívabb úttartást tudnak adni az autó számára úgy, hogy azzal negatívan befolyásolnák az eredeti megjelenést. Ehhez átalakított első lökhárítótoldalékkal, oldalsó szoknyákkal, valamint egy tetőre szerelhető hátsó spoilerrel szolgálnak.
Az optikai tuning tekintetében az AC Schnitzer hozott néhány új 19- és 20 hüvelykes felnit, de akadnak beltéri kiegészítők is, így sebességváltó gombok, lábtartók, pedálok, sőt még kulcstartó is került a kínálatba. A gyártó mindemellett sportfutóművekkel is szolgál a tuningőrülteknek, melyek jóvoltából 25 milliméterrel tudjuk közelebb hozni az autó elejét és hátulját a talajhoz. Természetesen a motorháztető alatt is akad változás, az AC Schnitzer ugyanis új csomagjával 315 lóerőre és 660 Nm-re növelte az autó teljesítményét, ami kifejezetten szép teljesítmény az alapváltozatra jellemző 265 lóerőhöz és 580 Nm-hez képest.
Teljes tuningprogram a BMW Z4-hez
A 2020-as esztendő komplett tuningprogramot hozott a BMW Z4-es sorozatához is az AC Schnitzer részéről, ezáltal egy komplett és átfogó csomaggal tudják kívül-belül sportosabbá varázsolni autóikat a tulajdonosuk. A BMW Z4 M40i-hez megálmodott motortuninggal például a 340 lóerő helyett már 400 lóerőt szabadíthatunk el minden egyes gázadásra, mely egy olyan átfogó kialakítás lett, hogy hamarosan a Z4 20i és a Z4 30i modellekhez is elérhetővé teszi a gyártó. A fejlesztések közül kiemelendők a sportos hátsó hangtompítók, melyek Sport Carbon és Sport Black név alatt nemcsak az autó megjelenését, de hangját is alapvetően módosították, ezt az optikai összhatást pedig a magasságállító felfüggesztésekkel fokozhatjuk, melyek a gyári szetthez mérten 25 milliméterrel képesek csökkenteni az autó magasságát, noha ezt az értéket a kapcsolódó tuningrugókkal tovább mérsékelhetjük.
Természetesen az optikai tuning tekintetében sem hagyta figyelmen kívül az AC Schnitzer a BMW Z4-es sorozatot, ezáltal a speciális elülső lökhárítónyúlványokkal nagyobb erőhatást tudtak adni az első tengelynek, míg a kétdarabos hátsó spoilerrel tovább erősítették ezt a hatást. Ezen felül látványos szellőzőnyílásokkal gazdagította a gyártó a motorháztetőt, melyek javították a motor hűtését is, de a sportosabb hatás és a szívóhatás növelése érdekében oldalsó szoknyákkal is kiegészítették a kérdéses modellt. A tuningcsomagban találhatunk még továbbá progresszív kialakítású felnikészletet, melyek 255/30 R 20-as gumik fogadására képesek elől és 275/30 R20-as abroncsok használatát teszik lehetővé a hátsó tengelyen. A beltéri módosítások jegyében az AC Schnitzer biztosít a modellhez komplett alumínium pedálszettet, lábtámaszt, kulcstartót és váltógombot is, melyek nemcsak a látvány, de az ergonómia tekintetében egyaránt kimagasló tulajdonságokkal rendelkeznek.