Mintegy 14 ezer, az Egyesült Királyságban élő és autózó, 0-3 éves korú autók tulajdonosainak tapasztalatait összegezte a WhatCar? újság a Driver Power felmérésében. A tíz legtöbb hibát produkáló autónál nemcsak a problémák számát, hanem azok súlyosságát is figyelembe vették, és azt is, hogy átvállalta-e a gyártó a javítási költségeket.
10. Mercedes-Benz B-osztály
A kompakt egyterűek több mint harmada produkált meghibásodást az elmúlt 12 hónapban. A motor, az elektromos rendszer, a váltó és a kuplung is problémás, esetenként több mint egy hetes javításra kényszerítve az autót.
Vételár: 23 550 fonttól. Megbízhatósági index: 46.2%
9. Mercedes-Benz E-osztály
A tulajdonosok majdnem negyede (24%) nyilatkozott úgy, hogy megbízhatósági problémái voltak az elmúlt évben. Meglepő módon a belső térrel volt a legtöbb probléma, de az elektromos meghibásodás is gyakori. Egyelőre garanciában javított mindent a gyártó.
Vételár: 36 070 fonttól. Megbízhatósági index: 46.1%
8. Nissan Qashqai (dízel)
A dízelmotoros Qashqaiok majdnem felével (49%) voltak problémák, ezek negyede az elektromos rendszerhez köthető (navigáció, infotainment és légkondicionáló), de húsz százalékban az akkumulátor is hibás volt. A legtöbb esetben járóképes maradt az autó és a gyártó átvállalta a költségeket.
Vételár: 21 070 fonttól. Megbízhatósági index: 44.2%
7. Land Rover Discovery Sport (dízel)
Nem olyan legyőzhetetlen a Discovery Sport, ahogy hirdetik, az autók kétötödének volt hibája, a legtöbb a karosszériával és a belső térrel kapcsolatos. Ezeket a hibákat és a motorral és egyéb mechanikus rendszerekkel kapcsolatos hibákat a gyár javította, általában kevesebb, mint egy hét alatt.
Vételár: 30 145 fonttól. Megbízhatósági index: 43.8%
6. Jeep Renegade
A tulajdonosok több mint kétötöde (43%) nyilatkozott úgy, hogy komoly problémája volt az autójának, ami a motort, az elektromos rendszert és a fékeket érintette.
Vételár: 18 500 fonttól. Megbízhatósági index: 42.1%
5. Jaguar XE (dízel)
Amíg a Jaguar belépőmodelljének benzines változatai megbízhatóak, ugyanez nem mondható el a dízelről. A válaszadók 44%-a számolt be hibáról, motorhoz nem köthető elektromos zavarról, de a karosszéria, a motor, az üzemanyagellátó rendszer, a kormányzás és a felfüggesztés hibái is jelentkeztek – mindent garanciában javított a gyártó.
Vételár: 31 505 fonttól. Megbízhatósági index: 36.7%
4. Fiat 500X
Noha a Fiat szeretne megszabadulni a problémás autók imidzsétől, az 500X nem segít ebben. A tulajdonosok harmada számolt be problémáról az elmúlt évben, leggyakrabban a karosszéria és az elektromos rendszer hibájáról. A javítás több mint egy napig tartott átlagosan.
Vételár: 15 745 fonttól. Megbízhatósági index: 32.3%
3. Nissan Qashqai (benzin)
A dízelmotoros Qashqainál is problémásabb a benzines. Az autók több felének (56%) volt problémája az elmúlt 12 hónapban, az akkumulátor, a karosszéria és a nem motorhoz köthető elektromos problémák voltak jellemzőek, amelyeket egy hét alatt javított a gyártó.
Vételár: 19 300 fonttól. Megbízhatósági index: 28.9%
2. Volvo XC90
Ha 50 ezer fontot költ az ember egy nagy méretű szabadidő-autóra, akkor nem lesz boldog a problémáktól, ami a tulajdonosok 53%-át érintette. A motorhoz nem köthető elektromos problémák és a szoftver hibája a leggyakoribb, és ezeket gyakran nem is tudják elsőre javítani a márkaszervizek. Minden javítási költséget átvállalt a gyártó.
Vételár: 50 435 fonttól. Megbízhatósági index: 22.6%
1. Land Rover Range Rover Sport (dízel)
A Range Rover Sport az egyedüli autó ezen a listán, amelynél a gyártó nem vállalt át minden javítási költséget, és esetenként igen magas összeget kellett fizetni a javításért. A tulajdonosok háromötöde számolt be problémáról, legyen szó váltó, hajtáslánc, motor vagy felfüggesztés hibájáról – ezek mind súlyos hibának számítanak. Amellett, hogy esetenként a zsebükbe kellett nyúlni, a javítás is gyakran több mint egy hétig tartott.
Vételár: 67 500 fonttól. Megbízhatósági index: 14.5%
A 25 legkevésbé megbízható újautó
25. Volkswagen Polo 2009-2017 58.8%
24. Mercedes-Benz GLA 58.6%
23. Mazda3 2009-2013 58.4%
22. Volkswagen CC 2012-2016 (dízel) 58.0%
21. Citroën C4 Picasso/Grand C4 Picasso 56.8%
20. Seat Ateca 56.2%
19. Range Rover (dízel) 55.8%
18. Volvo V40 55.5%
17. Nissan Juke (benzin) 55.2%
16. Land Rover Discovery 2004-2017 (dízel) 54.2%
15. Mazda 2 52.7%
14. Tesla Model S 52.4%
13. Range Rover Evoque 52.0%
12. Nissan Note 48.6%
11. Nissan Pulsar 48.3%
10. Mercedes-Benz B-osztály 46.2%
9. Mercedes-Benz E-osztály 46.1%
8. Nissan Qashqai (dízel) 44.2%
7. Land Rover Discovery Sport (dízel) 43.8%
6. Jeep Renegade 42.1%
5. Jaguar XE 36.7%
4. Fiat 500X 32.3%
3. Nissan Qashqai (benzin) 28.9%
2. Volvo XC90 22.6%
1. Range Rover Sport (dízel) 14.5%
Forrás: What Car? Driver Power Survey 2017