Az Egyesült Államokban működő Consumer Reports nevű fogyasztóvédelmi szervezet nem teszt alapján, hanem az autójukkal nap mint nap közlekedő tulajdonosok visszajelzése alapján állította össze a legjobb multimédiás fejegységek listáját, az alapján rangsorolva a készülékeket, mennyire elégedettek azzal a használók.
70 % Fiat Uconnect 8.4
Az egyértelmű kezelhetőség mellett megtartottak néhány fizikai kapcsolót is, a Bluetooth kapcsolódás és a hangfelismerés is jól működik. Nem szabad a kisebb verziószámú (kisebb képernyővel és kevesebb tudással) rendelkező Uconnect rendszerekkel keverni, azoknál csak 49 %-os az elégedettségi arány.
63 % Hyundai Blue Link
Nagyon könnyen kezelhető rendszert hoztak össze a fejlesztők, az intuitív menü mellett a jó Bluetooth kapcsolódást és hangvezérlést is kiemelték, a Genesis-tulajdonosok elégedettek a központi kezelőszervvel is.
60 % BMW iDrive
Eltart egy ideig, amíg az ember hozzászokik a központi kezelőszervhez, de ha ez megvan, akkor nagyon megbízható és az autóról mindent eláruló rendszernek örülhet. A legújabb változatában már gesztusvezérlés is van a kezelhetőség megkönnyítésére.
57 % GM IntelliLink
Intuitív kezelhetőséget biztosít a General Motors rendszere, nagy méretű feliratok és fizikai kapcsolók segítik még a használatot. Jól használható a kormányon lévő vezérlés is. Az OnStar rendszert is kedvelik a használók.
57 % Kia Uvo
A testvérmárka rendszeréhez hasonlóan ez is átgondolt, de alapáron csak kis kijelzővel adják, amelyen az apró feliratok megnehezítik a tájékozódást.
57 % Audi MMI
Hozzá kell szokni a központi kezelőszervhez, de ezt követően már könnyen megy a vezérlés. Újabban virtuális műszeregységgel is kérhető.
56 % Lexus Remote Touch
A japánok sajátos „hanyattegér” kezelőszerve megszokást igényel, de van egy érintésérzékeny felület a vezérléshez. Nagyon könnyen használható a Bluetooth alapú zenelejátszás, amit sok ügyfél dicsér.
54 % NissanConnect
Jó fényerejű kijelző nagy méretű gombokkal, nem spórolták le a fizikai gombokat sem, a Bluetooth zenelejátszás jól működik.
54 % Infiniti Connection
Régebbi rendszerről van szó, amelynek öreg grafikáját kifogásolják az ügyfelek, de a kezelőszervvel és érintőképernyővel működtethető Connection még mindig jobb, mint az újabb InTouch rendszer, ami a 38 %-os elégedettségi arányával a legutolsó helyen végzett – lassan indul és gyakori a szoftverproblémák miatti fagyás.
54 % Volvo Sensus Connect
Nem könnyű a menüben navigálni a rádiókról ismert gombokkal és kapcsolókkal, az új XC90-esben debütált érintőképernyős megoldás sokkal egyszerűbben vezérelhető.
51 % Mercedes Comand
Annyiból szembemegy a trenddel a Mercedes, hogy a korábbi változatok egyszerűbben használhatóak voltak, az évek során egyre bonyolultabb lett a menü, nehéz fejben tartani, mit hol kell keresni. Az se segít, hogy a kezelőszerv körüli kapcsolókat időről időre átvariálják.
50 % Subaru Starlink
Noha az érintőképernyővel sokkal jobb lett a Subaru fejegysége, az mégis csak az átlagos szintet képes elérni. Nem hibátlan a Bluetooth és a hangvezérlés, tükröződik a kijelző, a navigációs rendszert csak álló helyzetben lehet beprogramozni.
49 % MyFord Touch
Megbízhatósági problémák jellemzik a rendszert, gyakoriak az újraindítások, a korai példányoknál a hibák miatt előfordul, hogy cserélni kell a készüléket. Szétszórt a kijelző tartalma, túlságosan érzékeny a kijelző, könnyű mellényúlni.
49 % Mazda Connect
Csak álló helyzetben működik az érintőképernyő, a központi kezelővel sokáig tart végigmenni a menüben, a hangvezérlés gyakran félreérti az embert, a Bluetooth sokszor lefagy.
49 % HondaLink
Többféle formában is létezik a Honda/Acura rendszere, de egyik se túl jó. A legrosszabb a hangfelismerés, mert nem angolul, hanem „Honda-nyelven” kell beszélni.
44 % Toyota Entune
Az érintőképernyő és a fizikai kapcsolók kombinációja elképesztő kavarodáshoz vezet. Kicsi kijelző, lassú reakció, frusztráló hangvezérlés és a telefonokhoz képest nehezen kezeli az alkalmazásokat. Mozgás közben nem lehet programozni a navigációt.
40 % Cadillac Cue
Sok a meghibásodás a készülékkel, a kezelhetőség már több hónappal a vásárlást követően is nehezen megy a felhasználóknak, „informatikai diplomára” van szükség a használatához – panaszkodnak. Túlérzékeny az érintőképernyő.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!