A 2006-ban bemutatott és 2010-ben felfrissített Opel Antara szabadidő-autó már csak néhány piacon kapható (Ausztria és Svájc) a 2,0 literes, 170 lóerős turbódízellel, de már meg vannak számlálva a napjai az autónak. Több, mint valószínű, hogy jövőre majd az új Chevrolet Equinox alapján készülő szabadidő-autót kapunk majd meg Opel modellként – mivel már nem versenyeznek egymással a márkák Európában, valószínűleg nem fognak teljesen új megjelenést készíteni a német változatnak, épp csak az orrát rajzolják át.
Az Egyesült Államokban kompakt méretűnek számító Equinox 4,65 méter hosszú, 1,84 méter széles, 1,66 méter magas, a tengelytávolsága 2,72 méter – szóval nagyjából akkora, mint az Antara volt. Új padlólemezre épül a szabadidő-autó, ami a 180 kg-os fogyás mellett olyan hátsó ülést jelent, amelynél az ülőlap lebukik, így a csomagtér bővítéskor teljesen sík lesz a padló – a raktér 846-1798 literes. A legújabb vezetési segédek is ott lehetnek a fedélzeten, például van a Tinédzser-sofőr figyelő, amely a szülőnek jelentést küld arról, hogyan vezet a csemetéje, de vannak radar- és kamera alapú érzékelőkkel dolgozó rendszerek is, távolságtartó tempomat, koccanásgátló…
Három motorral kínálják a Chevrolet Equinox-ot, alap az 1,5-ös turbó 170 lóerővel, majd a 2,0 literes turbó következik 252 lóerővel, és van még az 1,6 literes, 136 lóerős turbódízel. A két kisebbhez hatfokozatú, a nagyobbhoz kilencfokozatú automatikus váltót adnak, az összkerékhajtás feláras. Akár ezzel a motorkínálattal is jöhetne az autó Európába, nálunk várhatóan a biturbó 1,6-os dízellel is kínálják majd – ha egyáltalán ezt kapjuk Antara utódként.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!