Nem kell aggódni, az új Ford Mondeo is ugyanolyan jól fog kinézni, mint a képeken látható észak-amerikai Ford Fusion, azzal az egy eltéréssel, hogy mi kapunk majd kombi karosszériát is. Újra világautó a Ford középkategóriás modellje, de ez nem jelenti azt, hogy nem alkalmazkodnak a helyi igényekhez. Ami az erőforrásokon is látható.
A 2013-as Ford Fusion limuzin Észak-Amerikában négyhengeres motorokkal lesz elérhető, és rögtön kétféle hibrid is lesz a kínálatban. Az alapváltozatot 2,5 literes (170 LE) szívómotor mozgatja, a következő lépcső az 1.6 EcoBoost turbó (179 LE), amihez már motorleállító rendszer is jár. A csúcsot a 2.0 EcoBoost jelenti 237 lóerővel. Az alapmotornál széria a 6 fokozatú automatikus váltó, a két turbósnál extra (6-os kézi a széria), a 2.0 EcoBoost összkerékhajtással is kérhető.
Rögtön két hibrid modellel is piacra lép a Ford, a Fusion Hybrid esetén egy 2,0 literes, Atkinson ciklus alapján működő benzinmotor és az elektromotor rendszerteljesítménye 185 lóerő, a hajtás egy elektronikusan vezérelt CVT váltón keresztül történik. Az Energi névre hallgató hibrid annyiban különbözik ettől, hogy sokkal nagyobb akkumulátort kap, tartósan is tud elektromos üzemmódban haladni.
Biztonság tekintetében is jelentős a fejlődés, aktív sávtartó segéd (először csak a kormányt rezegteti, ha nincs reakció, akkor elfordítja a kormányt), fáradtságfigyelő, távolságtartó tempomat és holttérfigyelő is lehet a fedélzeten. A kényelmi extrák sorát az automatikus parkolósegéd, a műholdas rádió és a MyFord Touch legújabb változata gyarapítja.
Európában a Genfi Autószalonon lesz a bemutatkozás, a Ford Mondeo esetén már dízelmotorokkal kapcsolatban is lesznek pontos információink (megkapja az 1.6 TDCi-t is), a forgalmazás leghamarabb az év második felében indulhat majd meg.
>>> A Detroiti Autószalon további újdonságai
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!