Elég mozgalmas volt az utóbbi két esztendő az Aston Martin életében, új tulajdonoshoz került a manufaktúra, akinek például fontos szempont, hogy pénzt is keressenek az autókkal. Ennek megfelelően a két éve tanulmányként bemutatott és a soron következő – már bő egy éve késő – James Bond moziban is szerepet játszó Valhalla tanulmányautó helyett egy teljesen új far-középmotoros szuperautót készítettek a mérnökök.
Kezdjük azzal, hogy a saját fejlesztésű V6-os biturbó helyett a technikai partner Mercedes-AMG V8-as biturbóját használják belső égésű erőforrásként, másfelől nem korlátozzák 500 példányra a sorozatnagyságot, hanem annyit készítenek majd, amennyit értékesíteni tudnak. Az új motor miatt a vázszerkezetet is át kellett alakítani, és akkor már az aerodinamikai csomagot is módosították, a kocsi elejére pedig, legalábbis utalás szinten felkerült a jellegzetes formájú hűtőrács.
A Mercedes-AMG által készített 4,0 literes V8-as biturbó teljesítménye 750 lóerő, leszabályozási fordulatszáma 7200/perc, és egy nyolcfokozatú, duplakuplungos váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket – a váltóban csak előremeneteli fokozatok vannak, villanymotorral tolat a Valhalla. A hálózatról tölthető hibrid rendszer két darab villanymotort is használ, az egyik áttételen keresztül hajtja az első kerekeket, a másik a váltóba hajt be, a kettő együttes teljesítménye 204 lóerő. A rendszerteljesítmény 950 lóerő, a maximális nyomatékot nem árulták el, csak annyit, hogy a váltó 1000 Nm-re van méretezve. Elektromos módban csak az első villanymotor hajt, az elérhető csúcssebesség 130 km/óra, az elektromos hatótávolság 15 km.
Teljesen feltöltött akkumulátorral 2,5 másodperces 0-100 km/óra sprintre képes az Aston Martin Valhalla, a csúcssebessége 330 km/óra, és a szimulációk alapján 6:30 alatt megy körbe a Nürburgring Nordschleifén. Utóbbi elérésében segít majd az áttervezett aerodinamikai csomag, amely utcai autótól szokatlanul nagy leszorító-erőt termel annak köszönhetően, hogy Track, azaz versenypálya-módban minimálisra csökkenti a hasmagasságot az aktív felfüggesztés.