Még a gyártó se tudja, mekkora igény lesz a Subaru STI S209 néven a kereskedésekbe kerülő autóra, hiszen csak annyit mondanak, nagyjából 200 darabot készítenek majd a 341 lóerős turbómotorral szerelt kompakt szedánból, amelynek a végszerelését kézi munkával végzik Japánban, a Subaru Tecnica International műhelyében. Csak az Egyesült Államokban forgalmazzák majd az autót, amelyre a forgalomba helyezését is az STI intézi, tehát a gyártó rovatban ez a hárombetűs rövidítés lesz olvasható.
Annyi módosítást hajtanak végre az eredeti konstrukción, hogy új típusbizonyítványra van szükség, az új elemek túlnyomó része, így a szélesített karosszéria is az SP3T kategóriában már öt éve a nürburgringi 24 órás futamot megnyerő versenyautóról származik. A 19×9 colos kovácsolt BBS felnikre a Dunlop által ehhez az autóhoz készített, és 1.0 G-s keresztgyorsulást lehetővé tevő SP Sport Maxx GT600A abroncsokat szerelnek, a fékrendszer a Brembo terméke elöl hat, hátul kétdugattyús nyergekkel. A futóműnél kiszélesítették a nyomtávot, Bilstein lengéscsillapítókat és vastagabb kanyarstabilizátort használnak.
A 2,5 literes boxer négyhengeresre a HKS egyedi (6%-kal nagyobb turbina, 8%-kal nagyobb kompresszorkerék) turbófeltöltőt gyárt, nagyobb a töltőnyomás is, kovácsolt hajtókarokat és dugattyúkat kap a blokk, ezek könnyebbek és erősebbek a széria daraboknál. Az intercoolerre a kormány mögötti fül meghúzásával lehet a szélvédőmosó-tartályból vizet fecskendezni a hűtés javítása érdekében. Alacsony ellenállású a végig 101 mm átmérőjű kipufogórendszer.