Nem kisebbet állít a Caterham a legújabb modelljéről, hogy azzal a szuperautóknál gyorsabb köridőket autózhatnak a pályanapokon, az Oulton Park pályán például 1:45-ör köridőt tud realizálni a Seven 420 Cup sofőrje – úgy, hogy az autóval hajt ki a versenypályára és azzal is távozik onnan, nincs szükség trélerezésre.
A motortérbe 2,0 literes Ford szívómotor kerül 210 LE/203 Nm teljesítménnyel, a váltó Sadev gyártmányú, 6 fokozatú szekvenciális egység. A 96 km/órás sebességet 3,6 másodperc alatt futja meg az autó, aminek a csúcssebessége 218 km/óra. Háromféle Avon abroncsot kínálnak, alapáron utcai ZZR mintázatúakat, felár nélküli extraként kérhetőek a semi-slick ZZS gumik, és választhatóak még ZZR Extreme gumik is, amelyek száraz időre optimalizált mintát és nagyon ragadós keveréket kapnak.
A futóműben szereléssel (szerszám nem szükséges) 10 fokozatban állítható Bilstein lengéscsillapítókat használnak, így könnyen tudja állítani a sofőr a viselkedést. Az extralistán olyan tételeket találni, mint a verseny bukókeret, a karbon kagylóülések. A Caterham építőkészletként nem, csak készre építve kínálja a Seven 420 Cup-ot, amelyért Nagy-Britanniában legalább 54 990 fontot, azaz 25,1 millió Ft-ot kérnek.