A Citroën épp azon van, hogy a prémium piacon megszilárdítsa a DS márka helyzetét, és ehhez minden eszközt hajlandóak bevetni, például a német, brit és japán konkurenciánál hamarabb akarnak piacra lépni egy teljesen elektromos szuperautóval. Ez pedig már készen is van, még az év vége előtt kereskedelmi forgalomba kerülhet.
Nem új fejlesztésről beszélünk, hivatalosan egy másik francia autógyártóval kollaborál a DS annak érdekében, hogy annak villanymotoros autóját a saját neve alatt piacra dobja. Az utóbbi években csak a Magny-Cours városában székelő Exagon Motors volt képes versenyképes konstrukciót kerékre állítani, szóval igen nagy a valószínűsége annak, hogy a Furtive e-GT elnevezésű sportkocsit fogják majd a DS márka szalonjaiban forgalmazni.
A villanymotoros sportkocsi karbon utascellájához elöl-hátul alumínium segédvázak csatlakoznak, ezek egyben a gyűrődőzónák is. A hajtásról két darab, egyenként 201 lóerős Siemens villanymotor gondoskodik, a rendszerteljesítmény 402 LE/516 Nm – tartósan, a rövid ideig elérhető csúcsteljesítmény értékét nem közölték. Az 53 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorról azt állítják, 3000 töltési ciklus (nagyjából 10 év használat) után csak kapacitásának 20 százalékát veszíti el.
Kifejezetten az Exagon Furtive e-GT számára fejlesztette ki a Beringer cég a nagy teljesítményű fékrendszert, ami elöl 380 mm-es tárcsákat és 6 dugattyús nyergeket, hátul 360 mm-es tárcsákat és 4 dugattyús nyergeket használ, és akkor még ott van az energia-visszatermelés is; 1,2 G-s lassulást tud produkálni az autó. A 100 km/órás tempót 3,5 másodperc alatt éri el, csúcssebessége elektronikusan korlátozott 250 km/h. A PSA konszern számára egyébként nem ez lenne az első, átmárkázott villanyautó, hiszen nemrég debütált a Citroën e-Méhari, ami nem más, mint egy átrajzolt megjelenésű és átnevezett Bolloré Bluesummer.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!