Jürgen Eberle, a Mercedes fejlesztőmérnöke még 2016 őszén kezdett el gondolkozni azon, hogy az E-osztály All Terrain változatát és a G-osztály „4×4 a négyzeten” változatát egyesíteni kéne. A szabadidejében kezdett el dolgozni a megvalósításon, de ahogy a munka haladt, úgy kellett segítséget kérnie a kollégáitól. Végül már 20-as voltak, köztük a főnöke, Michael Kelz, az E-osztály főmérnöke, aki aztán egy E-osztályos kombit és némi fejlesztési keretet is szerzett.
A G-osztálxy portálhidait nem lehetett az E-osztály alá karosszéria beépíteni, az R-osztályról származó felnik a 285/50-es gumikkal pedig egyszerűen nem fértek el a kerékjáratokban. Az E-osztály felfüggesztését módosították a kerekeknél elhelyezett áttételekkel, tehát független portálhidakat készítettek, a kerékagyakat nagy méretű acéltömbökből marták ki. Prototípus-szinten működik a dolog, tehát egyelőre versenyautóknál használt szilenteket és csapágyakat használnak, de a 20 fős csapat véleménye szerint a sorozatgyártásnak sincs semmi akadálya…
A Mercedes E-osztály All Terrain 4×4 a négyzeten alapjául egy E 400-as kombi szolgált, amelyet először is All Terrain megjelenéssel láttak el, majd megkapta az új felfüggesztést. A gyár eredetileg nem akarta ezzel a motorral kínálni a szabadidő-autós körítésű kombit, de annyira megtetszett ez a változat az illetékeseknek, hogy mégis megvalósítják ezt – a széria, 16 centis hasmagassággal. Az E-osztály prototípus 42 centis hasmagasságával még a G-osztályon is túltesz (37 centi a vonatkozó érték), az első terepszög 35,8°, a hátsó terepszög 35, 6°, a rámpaszög 31,7°, a gázlómélység 50 centi. Egyelőre nincs szándékában a Mercedesnek sorozatban kínálni a független portálhidakkal szerelt E-osztályos kombit, de nem is zárkóznak el tőle. Meglátjuk, mit hoz a jövő.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!