A Tokiói Autószalonon bemutatott Toyota S-FR sportkocsival kapcsolatban elég gyorsan kiderült, hogy nem holmi egyszerű tanulmányról van szó, hanem egy, 2016-ban érkező új modell előzeteséről – a GT-86 alá pozicionált autóval leginkább a Mazda MX-5-ösnek kíván konkurenciát teremteni a világ legnagyobb autógyártója.

Azt már korábban elismerték a Toyotának dolgozó mérnökök, hogy a belpiacos modellben az ottani Corollában is szolgáló, 1,5 literes közvetlen befecskendezéses négyhengeres kerül majd 130 LE/148 Nm teljesítménnyel – pörgősebbre hangolják az erőforrást annak érdekében, hogy tényleg élvezetes legyen a hátsókerékhajtású sportkocsi terelgetése. Most pedig arról beszélt egy mérnök az ausztrál Motoring weboldalnak adott interjúban, hogy az európai Aurisban  a modellfrissítéskor bemutatkozott 1,2 literes turbómotor is elérhető lesz majd az S-FR szériaváltozatában.

Ennek a négyhengeresnek a teljesítménye 116 LE/185 Nm-t tud jelenlegi formájában, de könnyen lehet, hogy ezt is áthangolják. Japánban ez a turbómotor feláras lesz, Európában és Észak-Amerikában várhatóan az egyedüli választás. Mindkét erőforráshoz egyébként 6 fokozatú, kézi kapcsolású váltót párosítanak, automatáról egyelőre nincs szó, és lehet, hogy a lóerőadatok nem ígérnek sokat, bőven 1 tonna alatti saját tömege lesz a szériaváltozatnak. Japánban 2016 nyarán már meg is lehet majd vásárolni a Toyota S-FR-t, Európába leghamarabb 2016 végén várható az első példányok megérkezése.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!