Egyes piacokon már 2018 óta létezik a Toyota platós modelljének a Gazoo Racing által módosított változata, van, ahol inkább komikus, mint sportos a megjelenés. Utóbbitól nem kell félni a 2022 nyarán a kereskedésekbe kerülő európai változatnál, amelyet az egyedi, fekete hűtőrácsról és a 17 colos esztergált felnikről lehet megismerni. Az utastérben nem csak a hangulat lett sportosabb a piros díszekkel-díszvarrással, de sportülések kerülnek előre, az összes utas komfortját javítják a jobb vibráció- és hangszigeteléssel.
Áthangolják a felfüggesztést, nagyobb átmérőjűek a lengéscsillapítók, ami finomabb működést és a jobb hőelvezetés miatt stabilabb működést eredményez – itt arra kell gondolni, hogy rázós úton haladva a melegedés miatt nem változik annyit a csillapítási hatás –, előre merevebb tekercsrugók kerülnek. Jobb kormányreakciókat, kevesebb karosszériamozgást ígérnek a mérnökök. A Toyota Hilux GR Sport csak a 204 LE/500 Nm teljesítményű 2,8 literes dízellel választható, alapáron jár a 6 fokozatú automatikus váltó (kapcsolófülek a kormány mögött), az automatikus hátsó differenciálzár és az aktív menetstabilizáló.