A brit Ricardo céggel közösen fejlesztették ki az új Piaggio dízelmotort, amely turbófeltöltéssel már teljesíti az Euro 5-ös előírásokat is. Az 1,2 literes lökettérfogatú kéthengeres erőforrás legnagyobb teljesítménye 64 lóerő, közös nyomócsöves befecskendezéssel és részecskeszűrővel is rendelkezik.
A Porter kisteherautó furgon változatában mindössze 127 g/km-es CO2 kibocsájtással rendelkezik az új erőforrás, ami 4,8 l/100 km-es szabványos fogyasztásnak felel meg. Ezen kívül az európainál jobban árérzékeny piacok számára, itt név szerint Indiát említik meg, elkészítik az új kéthengeres dízel szívó változatát is. Ennek teljesítményéről és fogyasztásáról egyelőre még nincs információ, csak az, hogy ez a változat az indiai Bharat stage 4-es előírásokat teljesíti majd, amely az Euro 4-nek felel meg.