A BMW formatervezői mindent megpróbáltak, de mégse sikerült olyan szép autót készíteniük, ami a legfőbb vetélytársat, a Kecskeméten gyártott Mercedes-Benz CLA kupét jellemzi. Pedig tényleg rá se lehet ismerni a padlólemez-társ 1-es sorozatra, hiszen még a vesék alakját is megváltoztatták annak következtében, hogy a 2-es Gran Coupé a sportmodellek közé tartozik – mifelénk; az Egyesült Államokban ez lesz a márka belépőmodellje, hiszen arrafelé nem árulják az 1-es sorozatot, még a lépcsős hátú változatot sem.
Több mint 4,5 méterre nyújtották meg a karosszériát, a magasság csak 1420 mm, és bizony jó sok helyet próbáltak hagyni az utasoknak, mert a lépcsős befejezés ellenére a csomagtér csak 430 literes lett – 40/20/40 arányban osztott támla döntésével lehet bővíteni a rakteret. Azonban hiába próbálták minden lehetséggel eszközzel „nyújtani” a formát, hiába a keret nélküli ajtók, valahogy csak nem akar összeállni az a kép, amitől a 8-as Gran Coupé olyan dögös.
Maga a műszerfal ugyanaz, mint az 1-es sorozatnál, itt azonban várhatóan többen választják majd a hátulról megvilágított betéteket. Még azt is elkövették, hogy rögtön az első sajtófotók megjelenésével egyszerre bemutatták az M Performance kiegészítőket, hogy rögtön el tudják kezdeni tervezgetni álmaik autóját a reménybeli vásárlók; erre pár hetet szoktunk várni normál esetben. Nem csak optikai átalakítás van a katalógusban, de nagyobb teljesítményű fékeket is lehet kérni.
A forgalmazás kezdetekor az európai piacon három erőforrással lesz elérhető a BMW 2-es Gran Coupé, az elsőkerékhajtású 218i 140 lóerős 1,5-ös turbómotort kap, a 220d (190 LE) választható összkerékhajtással is, míg a csúcsot jelent M235i-nél (305 LE) széria az xDrive hajtás és a nyolcfokozatú automatikus váltó is. Vezetési élményben nem lesz hiány, hiszen a BMW mérnökeinek köszönhetjük az új Miniket is.