A 2004-ben alapított magyar leányvállalatnak 2010-ig a Suzuki volt az egyedüli vásárlója, a válság miatt azonban több új partnert is szerzett magának. Ezek elégedettek a préselt és hegesztett karosszériaelemekkel, sok esetben úgy kötnek szerződést a Kirchhof-fal, hogy a magyar gyártásból szeretnék megkapni az alkatrészeket. A vásárlók között találjuk a Suzuki mellett a kecskeméti és raststatti Mercedes gyárat, a BMW-t, a Volkswagen, a kodát, a Peugeot-t, a Citroën-t, az Opelt, az Audit és a Porschét.
E mellett még az a trend is hozzájárul a beszállító fejlődéséhez, hogy a gyártók nem egyszerűen alkatrészeket vesznek ma már, hanem a fejlesztést is a szerződéses partnereikre bízzák, és a kész terméket vásárolják. Természetesen az autók formáját adó külső karosszériaelemek nagyrészt még házon belül készülnek. Ez a fejlődés késztette arra a Kirchhof csoportot, hogy jelentősen bővítse magyarországi telephelyét. Nem csak nagyobb darabszámok előállítására lesz képes az esztergomi gyár, de az új gyártósoroknak köszönhetően már a meleg formázásra is képes lesz az üzem, azaz nagy szilárdságú acélokat is tud majd előállítani.
2011-ig bezárólag 40 millió eurót fektetett be a Kirchhof Esztergomban, 2013-ig további 130 millió eurót költenek a bővítésre, ehhez nyertek GOP pályázaton 700 millió forintos támogatást. Az üzemben indulásakor 22-en dolgoztak, ma 375 tagú a csapat, a beruházás befejeztével 500-as készítik majd a karosszériaelemeket.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!