A mérnökök következetesen végigmentek minden területen, és jelentősen javítottak az Alpine A110-es képességein. Példának okáért az 1,8 literes turbómotoron nem lehetett sokat javítani, mindössze a töltőnyomást emelték meg 0,4 bar-ral, ami viszont 40 lóerővel 292 lóerőre növelte a csúcsteljesítményt. A maximális nyomaték maradt 320 Nm, de ezt szélesebb fordulatszám-tartományban tudja a blokk, 2000-6400/perc között.
Mattszürke színben is kérhető a karosszéria, illetve látható karbon tető (-1,9 kg) is van az extralistán. Darabonként mindössze 13,1 kg-ot nyomnak a Sabelt kagylóülések, amelyek csupaszon (bőrkárpit nélkül) is kérhetőek, karbonbetétek kerülnek a műszerfalra, a pedálok és lábtámaszok alumíniumból készülnek, Fuchs kovácsolt alufelnikkel lehet feldobni a megjelenést. Az érintőképernyős fejegység továbbra is ott van a fedélzeten, a telemetria-rendszer miatt.
Újrahangolták a felfüggesztést, 50%-kal merevebbek a rugók, feszesebbek a lengéscsillapítók, a stabilizátorok kétszer merevebbek a normál A110-esben használtakhoz képest, a hasmagasságot 4 mm-rel csökkentették. A 215-ös első és 245-ös hátsó Michelin Pilot Sport 4-es abroncsok javítják a tapadást, alapfelszerelésként adják a 320 mm-es tárcsákat használó Brembo fékrendszert, a menetstabilizálót és az elektronikus differenciálzárat áthangolták. Az átalakítások eredményeként jobb kanyarsebességet lehet elérni az Alpine A110S-sel, miközben a 0-100 km/óra sprintidő 4,4 másodpercre csökkent, a csúcssebesség pedig 260 km/óra. Az első megrendelők 2020 elején ülhetnek bele autóikba.