Első és legfontosabb változásként nyolcfokozatú, ZF gyártmányú automatikus váltót kapott a Land Rover Discovery és testvérmodellje, a Range Rover Sport. Ezen kívül az új részecskeszűrő alkalmazása is hozzájárul ahhoz, hogy a modellek szabványos fogyasztása csökkenjen – miközben a teljesítmény 245-ről 256 lóerőre emelkedik.
A járművek felfüggesztését is áthangolták, hogy nagy tempónál stabilabbak legyenek, ezzel párhuzamosan finomítottak az elektronikus menetstabilizáló hangolásán, és nagyobb teljesítményű fékeket is kaptak a szabadidő-autók. A szórakoztató-elektronikához is hozzányúltak, a csúcs Haman Kardon Logic 7 hifi 14 helyett immár 17 hangszóróval dolgozik. A Range Rover Sport esetén felár ellenében elérhető a DualView kijelzős navigáció, ennél ugyanazon kijelzőn eltérő képet lát a vezető és utasa.