A szegmens első plug-in hibrid modellje a Ford Tourneo Connect Plug-In Hybrid, ami annak köszönhető, hogy a Volkswagen Caddy hasonló változatának a bejelentésére még várnunk kell egy keveset. És nem számoljuk ide a Transit Connect PHEV-et, amely ugyanennek az autónak a haszonjármű változata.
Az első kerekeket 1,5-ös turbómotor és a 6 fokozatú duplakuplungos váltóba épített villanymotor hajtja, a rendszerteljesítmény 150 LE, a nyomaték 350 Nm. Az akkumulátor kapacitást nem árulták el, de azt igen, hogy 110 km-es elektromos hatótávolságot remélnek, a homologizáció még hátravan, a fedélzeti töltő 11 kW-os, de 50 kW-tal villámtöltésre is lesz lehetőség. A használat megkönnyítése érdekében átnevezték az üzemmódokat:
EV Now – elektromos mód
EV Auto – a benzin- és a villanymotort is használja attól függően, melyik optimális
EV Later – tartalékolja az elektromos töltést későbbi használatra
EV Reserve – feltölti az akkumulátort előre beállított szintre későbbi használathoz
A Ford Tourneo Connect PHEV 5 személyes, míg a nyújtott Grand Tourneo Connect PHEV szériában kapja a 7 ülést. A hálózatról tölthető hibrid hajtást úgy építik be, hogy nem csökken az belső tér mérete, a hátsó ülések kiszerelése után a rövid karosszériában legfeljebb 2,6 köbméter, míg a nyújtottban 3,1 köbméter lehet a raktér. A plug-in hibrid változat Trend, Titanium (króm díszek) és Active (SUV-körítés) felszereltséggel lesz választható.