Ausztráliában idén szeptemberben búcsúzik az a Toyota Hilux GR Sport, amelyet Európában is forgalmaznak, és annak a helyére egy teljesen új felfüggesztéssel (elöl 135, hátul 155 mm-rel szélesebb a nyomtáv) és 224 LE/550 Nm teljesítményű 2,8 literes turbódízellel szerelt Hilux GR Sport érkezik. Nagy méretű Toyota feliratot helyeznek el a fekete hűtőrácsban, az első lökhárító módosításával megnövelik a terepszöget, ki kell szélesíteni a kerékjáratokat az új futómű miatt.
Alapvetően azt a futóművet használják, amit egy ideje az ausztrál Rogue változat is megkap, de attól eltérő a lengéscsillapítók (nagyobb átmérőjű KYB lengéscsillapítókat használnak) és rugók hangolása, a hátsó stabilizátor elhagyásával nagyobb lehet a terpesztés. A 17 colos felnikre 265/65 méretű terepmintás Bridgestone Dueler AT abroncsokat szerelnek, elöl 4 dugattyús nyergek szorítják a 338 mm-es tárcsákat, hátul 1 dugattyús nyerget használnak 312 mm-es tárcsával. 2 mm falvastagságú csőből készül a fellépő, így az képes megvédeni a karosszériát is a szikláktól, könnyen elérhető vontatási pontok kerültek előre és hátra. Az utastérben bőrkormány, bőr/hasított bőr kárpitozású sport első ülések jelentik a változást, és itt szériában jár a 9 hangszórós JBL hifi.