Január végétől elérhető lesz az ingyenes, gépjármű-előélet lekérdező rendszer, a nem hobbi célú motorkerékpárok regisztrációs adója csökken, lezárták az „Értünk hozzá” kampányt, mivel a több hetes előjegyzéssel dolgozó márkaszervizek bőven el vannak látva munkával. Ehelyett április végéig tesztüzemben elindították a „Válts fel” weboldalt, amelyen a munkakeresőket próbálják a márkaszervizek irányába terelni. Sok dolga van még az MGE-nek, az autóalkatrészek illegális kereskedelme 70-100 milliárd Ft-os adóhiányt okoz, még mindig nincs megoldva a segédmotorkerékpárok azonosítása, és az elektromos autók terjedésének segítésére roncsprémiumot is szeretnének bevezetni.
A 10 éves Autós Nagykoalíció már a gépjármű-előéleti rendszer továbbfejlesztésén gondolkozik a hatóságokkal közösen, például ha a javítási számlákon (amelyek az online kassza miatt már elektronikus formában kerülnek a NAV-hoz) szerepelne az alvázszám, a szerviz előélet is szerepelhetne az adatbázisban. A balesetmegelőzési kampánynál az érzelmek irányába akarják elvinni a kommunikációt. A tíz évvel ezelőtti 2200 közlekedési halálesethez képest jelentős javulás a jelenlegi 600 haláleset, de nem elég, az autóvezetők érzelmeire akarnak hatni. Az se utolsó szempont, hogy a baleseti sebészeten nem olyan jó a vacsora, mint otthon.
Magyarországon 14,9 év a személyautó-park átlagéletkora, a flotta CO2-kibocsájtása 125,6 g/km, ezer lakosra 394 autó jut. A flottacserék folyamatosan zajlanak, ezen a téren nem várható javulás, 2019-ben a magánvásárlók visszatérése növelheti tovább az újautó-eladásokat. 2018-ban 136 601 személyautót értékesítettek, a kivonások (re-export) után112 879 darabos értékesítést jelent, előbbi 17, utóbbi 14%-os bővülés. A 158 790 darabos használtautó-behozatal 2%-os növekedés, a piacnak ez a szegmense tetőzni látszik. A 3,5 tonnás haszonjárművekből 22 725 darabot értékesítettek, a re-export után 19 153 darab maradt Magyarországon, ami 14, illetve 9%-os bővülést jelent, a használtpiacon e téren 15 766 darabos behozatal történt.
A nehéz haszonjárműveknél stagnálás várható, a legtöbb fuvarozó visszafejleszti a flottáját, a kicsik bezárnak; ha elmegy egy sofőr, nem újat keresnek, hanem visszaadják a járművet a lízingbeadónak. Utóbbi komoly problémát jelent, az AdBlue-s járműveket már nem viszik Afrikába, a használtpiac telített, a rohamosan csökkenő maradványérték miatt a lízingdíjak emelkedésére kell számolni e téren, ami a fuvardíjak és így az áruk drágulását is jelenti majd. A motorkerékpároknál az 500 köbcenti alatti járműveknél csökkent a regadó mértéke, illetve végre az elektromos motorkerékpárok is bekerültek a táblázatba – 0 Ft-os tarifával. Az Euro 5 bevezetése miatt várhatóan szűkülést jelent a kínálatban, túlságosan kis volumen az EU-s piac ahhoz, hogy minden motorkerékpárt az új előíráshoz alakítsanak.