125 éves történek legnagyobb beruházása volt az a 20 milliárd svéd korona, amelyet új típusainak kifejlesztésére és megvalósítására költött a Scania az elmúlt évtizedben – elsőként az R és S széria lesz megvásárolható. A legfontosabb újdonság, hogy amint a generációváltás befejeződik, az egész paletta moduláris rendszerű lesz, azaz a fejlesztéseket rögtön meg tudja kapni majd az összes modell.
Az új fülke fejlesztésénél a szintén a Volkswagen konszernhez köthető Porsche Engineering segített a svédeknek, összesen 24-féle kabint készítettek. Nagyszilárdságú acél a váz, amelyhez hengerelt és préselt lemezeket rögzítenek hegesztéssel, ragasztással vagy épp lézerforrasztással. A fülke belső hossza 5,1 cm-rel nőtt, a normál tető 10, a magas 16 centivel magasabb az eddiginél. Nagyobbak az ablakfelületek, a vezetőülés 6,5 centivel került közelebb a szélvédőhöz és 2 centivel az ajtóhoz azért, hogy a lehető legtöbbet lássa a vezető. Új elem a függönylégzsák, ami boruláskor védi az utasokat.
Új vezérlőegységet kaptak a motorok, a 12,7 literes hathengeresnek van egy új, 500 LE/2550 Nm teljesítményszintje, az eddigiekhez képest mintegy 3 százalék üzemanyag-megtakarítást ígérnek. Ehhez jön még az optimalizált légellenállásból származó fogyasztáscsökkentés, ami összességében 5 százalékos megtakarítást jelent. Nagyobb teljesítményűek a fékek, a 40 tonnás szerelvény 5 százalékkal rövidebb úton képes megállni a korábbinál.
Nemcsak a hardver fejlődött, de a járművekhez adott flottakövetési rendszer is, amelynek segítségével például az optimális karbantartással minimalizálható az állásidő. Mindez annak köszönhető, hogy a Scania nem csak a kiadásokkal számol, de figyelembe veszi a tulajdonos-vállalkozó költségeinek bevételi oldalát is. Södertaljéban már megkezdődött az új Scania R- és S sorozatú haszonjárművek sorozatgyártása, a kínálat többi tagjának megújulása hamarosan várható.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!