A jelenlegi állás szerint az autógyártóknak komoly büntetés kellene fizetniük, ha flotta-szintű CO2-kibocsájtásuk csökken a 130 g/km-es érték alá, ami dízelnél 4,9, benzinesnél 5,6 l/100 km-es flottafogyasztást jelent.
Az autógyárak az utóbbi években tényleg rengeteg műszaki újítást vezettek be ennek elérésére, de azért vannak olyanok is, amelyeknél komoly a lemaradás a cél teljesítése tekintetében. Ehhez még hozzájön az autóiparban tapasztalható válság, a túlzott európai gyártókapacitás, amely miatt rengeteg munkahely szűnik meg Európa-szerte. A CARS 21 munkacsoport (autóipari vezetők, közlekedési miniszterek, EU biztosok és szakszervezeti képviselők a tagjai) olyan javaslatot kíván előterjeszteni, amely alapján a kitűzött célon nem lazítanak, de a mérési módszeren igen. Pontosan nem árulták el, mire is gondoltak, de „infrastrukturális, autóvezetői és egyéb szempontokat” is figyelembe vennének a flotta-szintű CO2-kibocsájtás megállapításánál.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!