Az 1952-ben bemutatott R-Type használta a Bentley márkánál elsőként a Continental nevet. Az angolok „ a világ első Grand Tourer-eként” árulták a kocsit, a 208 alváz legtöbbjére a Mulliner műhely épített alumínium karosszériát.
Több mint hatvan évvel ezelőtt legalább 6928 fontot kellett fizetni az autóért, ami közel 15-szöröse volt az akkori átlagfizetésnek, és több mint három és félszer volt olyan drága, mint egy átlagos lakóház. Ma egy Bentley Continental GT Speed ára 168 300 font, ami már csak 6,3 szorosa a brit átlagfizetésnek, és jelentősen elmarad egy ház árától, ami 2015-ben átlagosan 196 807 font.
De nem csak elérhetőbb lett a Bentley luxusa, gyorsabb is. Amíg 1952-ben egy 155 lóerős, 4566 köbcentis soros hathengeres hajtotta az R-Type Continentalt akár 193 km/h-s tempóval, addig ma egy 635 lóerős, négy turbós W12-es dolgozik a motorháztető alatt, a végsebesség 331 km/h. Azonban régen nem volt sebességkorlátozás, és úgyhogy a nagy öreggel gyorsabban lehetett haladni a közutakon, mint a hivatalosan 112 km/h-ra korlátozott újkori autóval…
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!