Már egy ideje dolgozik az Automobili Turismo e Sport elnevezésű olasz sportkocsi-márka a visszatérésen, és most bemutatták a belépőmodelljüket, a Leggera elnevezésű kétüléses roadstert.
Saját fejlesztésű acél csővázra teszik rá a műanyag karosszériát, a hosszú orrban az Opeltől vásárolt, némileg módosított 1,6 literes négyhengeres turbómotor dolgozik. Alapkivitelben 210 lóerő a teljesítmény, némi felár megfizetését követően 240 lóerővel gazdálkodhat a sofőr. És itt érdemes megjegyezni, hogy a saját tömeg mindössze 650 kg! Ebből származik a név is, ami a teljesítmény/tömeg arányt jelenti. Tehát a 210 lóerős modellnél 1 tonnára 300 lóerő jut, a 240 lóerősnél már 365.
A váltó ötfokozatú, kézi kapcsolású, amivel a gyengébb modell (ATS 300 Leggera) 4,3 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre, és 220 km/h a csúcs. Felár ellenében hatfokozatú, szekvenciális váltót is adnak az olaszok, amivel még fürgébb lesz az autó. A Quaife önzáró differenciálmű egyébként alapfelszerelés. A szélvédő egyébként levehető, ahogy az utcai hárompontos öv mellett lehetőség van négypontos öv használatára versenypályán.
Egy mindössze 5 példányra limitált nyitó szériával kezdik meg az ATS Leggera forgalmazását, ennél pedig az Opel turbómotor helyett 2,2 literes Honda szívómotort szerelnek az orrba, amely 9000/perc fordulaton 290 lóerőt teljesít, és króm-molibdén acélból készítik a csővázat, így a tömeg alig több, mint 600 kg – ennek megfelelően a név is ATS 420 Super Leggera SS. A hírek szerint egyébként már dolgoznak az Opel 2,0 literes, alumínium turbómotorjának beépítésén is, amivel igazán fürge lesz majd az ATS Leggera.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!