Már régóta dolgozik a BMW PR-gépezete az új M3-as és M4-es modellek bemutatkozásán, még a nyáron álcázva mutatták meg az autókat, néhány meghívott újságíró utasként – a DTM pilóták vezették az autókat – ki is próbálhatta azokat. A közönségpremierre a Detroiti Autószalonon kerül sor, de már most itt vannak a hivatalos információk.
Ahogy azt korábban megígérték, 1,5 tonna alá vitték a saját tömeget. De csak az M4-es kupé esetén, és mindössze 3 kg-mal – és ez is vezető nélkül értendő, a saját tömeg 1497 kg, az EU-tömeg 1572 kg. A négyajtós M3-as 1520 kg-ot nyom a mérlegen vezető nélkül. Panaszkodni így se lehet, hiszen a közvetlen elődhöz képest közel 80 kg-ot faragtak le a tömegből.
Ebben nagy szerepe van a sokkal kisebb erőforrásnak. A 3,0 literes, soros hathengeres turbómotor teljesítménye 431 LE, a maximális nyomaték 550 Nm, ez utóbbi 1850-5500/perc fordulatszám-tartományban a vezető rendelkezésére áll. Nem csak a 100-as sprintnél remekel az M4-es (6-os kézi váltóval 4,3 s, 7 fokozatú dupla kuplungos váltóval 4,1 s), de a rugalmassága is meggyőző, IV. fokozatban 3,5 másodperc alatt gyorsul 80-ról 120 km/órás tempóra. A végsebesség a politikailag korrekt 250 km/óra, de az M Driver”s Package megrendelésével már 280 km/órás csúcsot enged az elektronika.
Nem valószínű, hogy a tulajdonosoknak számítana, illetve hogy sikerül-e reprodukálni a valós életben, de laboratóriumi körülmények között 8,3 l/100 km-es átlagot produkál az új M4-es. Főleg, ha az autó gumifüstölés-segédjét használják – az elektronika engedi a hátsó kerek gyilkolását.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!