Még 2014-ben merült fel az emlékmű állításának ötlete, de csak mostanra sikerült megvalósítania azt a Lada History nevű rajongói klubnak, és még épp időben, a gyártásindítás 50. évfordulójának évében állították fel a Lada 2101 emlékművet. Az üvegkalitkában a szerelősor tartójára szerelve látható az 1970-es évjáratnak megfelelő alkatrészekből összeállított karosszéria, amelyet az első elkészült autóhoz hasonlóan – 1970. április 18-19. közötti éjszaka gördült le az autó a sorról – a 483-as számú „tengeri hullám” nevű kék színre van fényezve.
Az emlékmű felavatásán a gyár veterán dolgozói is részt vettek, ahol rögtön azt is meg tudta mutatni Lada Histroy klub vezetője, Szergej Djogrik, hogy éjszaka nemcsak a tetőn lévő világítás kapcsolódik fel, de az autó lámpái is kigyulladnak. Az ezerkettes Ladából 1970-1988 között 4,8 millió példányt készítettek, amivel ez a legnagyobb darabszámban gyártott szovjet/orosz autó, Oroszországban még mindig mintegy 400 ezer darab van forgalomban belőle.