Már Európában is láttunk utolsó pillanatban végrehajtott névváltást, hiszen a Fiat 2001-ben Gingo néven szerette volna piacra dobni új minijét, de a Renault beszólt (perrel fenyegetőzött a Twingo-val való keverhetőség miatt), így az első sajtófotókat gyorsan lecserélték, és végül Panda néven került a kereskedésekbe az autó. Az MG esetén annyi az eltérés, hogy itt most nincs vetélytárs, aki tiltakozott volna, sokkal inkább úgy tűnik, a gyáron belül nem tudja a jobb kéz, mit csinál a bal.
Kezdjük azzal, hogy a szabadidő-autó első tanulmánya még CS néven mutatkozott be, aztán december elején az autót álcázatlanul mutató első kémfotókon tisztán kivehető volt a GTS elnevezés. Ezzel harmonizáltak az első sajtófotók, amelyeken ugyan a csomagtérfedélen semmilyen felirat nem volt, de a velük egy időben kiadott sajtóközleményben következetesen a GTS nevet használták. Aztán felvirradt az új név, és ugyanazokat a sajtófotókat még egyszer kiadták, ezúttal már a GS név olvasható a rendszámtáblán és a szövegben. Érdemes megemlíteni, hogy a forgalmazás előtt kötelező szabványos fogyasztásmérésen még GTS néven ment végig a típus.
A műszaki tartalom nem változott az egy héttel ezelőttihez képest, két benzines turbómotorral kezdődik a forgalmazás (1,5 liter 167 LE/250 Nm, 2,0 liter 220 LE/350 Nm), az év vége felé várható európai modellhez természetesen dízelmotort is kínálnak majd. Váltóból rögtön háromféle van, kisebb motorhoz kézi kapcsolású vagy automatikus, a nagyobbhoz csak dupla kuplungos váltó párosítható, mindegyik hatfokozatú.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!