Ami a fiatalos külsőt illeti, az E-osztály eddig csak loholt az Audi A6-os és a BMW 5-ös után, a modellfrissítés óta viszont e területen sincs már szégyenkeznivalója. Búcsút intettek a tervezők a négylámpás arcnak, az egybefüggő, akár LED-es fényszórók mellett pedig az is nagy változást jelent, hogy a típus – hosszú története során először – a hűtőmaszkon trónoló csillaggal is elérhető (Avantgarde verziók). Mivel az E-osztály egymilliárd eurós fejlesztési költségű (!) frissítése a Mercedes históriájának legdrágább faceliftje volt, nem meglepő, hogy a kozmetikai beavatkozások és a friss verziók (E 200, E 250, E 400, illetve AMG 4Matic és AMG S) megjelenésén túl számos új vezetéstámogató rendszer került az autóba.

Klasszikus stílusban: analóg óra a középkonzolon Klasszikus stílusban: analóg óra a középkonzolon

A jelzőtábla-asszisztens ezek közül az egyik leghasznosabb: bravúrosan jó szolgálatot tesz a gyakorlatban, hiszen már nemcsak a sebességkorlátozásokat ismeri fel, hanem az előzési tilalmat és a feloldó táblákat is. De említhetjük azt is, hogy az E-osztály ütközésveszély esetén a szaggatott vonal átlépését is megakadályozza féloldali fékezéssel, amely az autót visszatéríti a saját forgalmi sávjába. A keresztirányú forgalomfigyelővel ellátott BAS PLUS fékasszisztens pedig már csak hab a tortán: a rendszer felismeri a keresztező forgalmat és gyalogosokat, s ha szükség van rá, önműködően fékezni is tud.

Kényelmes ülések, hatalmas hely, első osztályú komfort: az E-osztályon ebből a szempontból továbbra is nehéz fogást találni Kényelmes ülések, hatalmas hely, első osztályú komfort: az E-osztályon ebből a szempontból továbbra is nehéz fogást találni

Erős, de lehetne halkabb is

Hogy az E-osztály egy igazi hightech autó, azt nem igazán érzi a vezető a volán mögött. Kicsit még mindig konzervatív a belső kialakítás, ami nem baj, de itt hiába keresünk vetített műszerfalat, vagy hatalmas, központi érintőképernyőt. A komfort tekintetében viszont még mindig etalonnak számít, legyen szó az ülések kialakításáról, vagy a rugózásról. Ha mindehhez hozzávesszük a minden igényt kielégítő helykínálatot és a minimális szélzajt, nyilvánvaló, hogy hosszú távú utazóautóként tökéletesen helytáll. Egyetlen dolog van, ami továbbra is zavaró a hátsó sorban, ez pedig a nagyon vaskos kardánalagút.

A modellfrissítés hozadékaként az 1,8-asokat nyugdíjazó, 2,0 literes, benzines turbómotor is elérhetővé vált a típushoz, kizárólag hátsókerékhajtással: az E 200-asban 184, míg a tesztelt E 250-esben 211 lóerőt tud a friss fejlesztésű blokk. Ahogy vártuk, a dinamikával nincs gond, a 350 Nm-es nyomaték minden szituációban elegendő, hiszen még autópálya-tempóról is nagy elánnal gyorsít, és alacsony fordulatról (akár 1500-tól) erőlködés nélkül húz. Azonban hiába izmos a motor és kapcsolgat vajpuhán, jó ritmusban az alapáras hétgangos automata, hidegindításnál feltűnően nagy lármát csap a motor, alapjáraton pedig üzemmelegen is „kopogós” a hangja. A teljesítményhez mérten a 10,4 literes fogyasztás ugyan elfogadható, de a dízelek ellenében ez aligha lesz elég. Főleg, hogy a 13 400 620 forintos E 250-es mellett itt a 204 lovas E 250 CDI, mely 13 356 170 forinttól vihető haza.

Az E-osztály legerősebb négyhengerese a 211 lovas egység Az E-osztály legerősebb négyhengerese a 211 lovas egység

Az alapárak fényében nehéz megemészteni, hogy az ülésfűtésért extraként kell fizetni, de az, hogy a dönthető hátsó ülések sem alapárasak, sok mindent elmond a gyártó felszereltségpolitikájáról. A vásárlók zömét ez persze aligha zavarja, hiszen a legtöbben jól stafírungozott E-osztályt vesznek. Néhány extrával amúgy is az égbe szökik a vételár, amit a tesztpéldány 19,7 millió forintos ára is mutat.

Hátulról a lapított kipufogóvégekről ismerhetjük fel az Avantgarde kivitelt. Alapból csak 59 literes az E 250-es üzemanyagtartálya, ezért megfontolandó extra a 80 literes tank (+ 40 640 Ft) Hátulról a lapított kipufogóvégekről ismerhetjük fel az Avantgarde kivitelt. Alapból csak 59 literes az E 250-es üzemanyagtartálya, ezért megfontolandó extra a 80 literes tank (+ 40 640 Ft)

TETSZETT
– technikai színvonal
– dinamika
– komfort
– kis fordulókör

NEM TETSZETT
– motorzaj hidegen
– vaskos kardánalagút
– szerény alapfelszereltség

ÖSSZEGZÉS
Az új dízelmotorok egészen egyszerűen annyira jók, hogy kissé értelmét veszti az E 250-es, főleg, hogy a benzines hangszíne nem éppen megnyerő. Ettől függetlenül, a frissített E-osztály pazar autó, ráadásul kényelemben még mindig a kategória mércéje.

Mercedes-Benz E 250
Összlökettérfogat: 1991 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 155 kW (211 LE) 5500/perc
Max. forgatónyomaték: 350 Nm 1200-4000/perc

Hossz./szél./mag.: 4879/1854/1474 mm
Tengelytáv: 2874 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1598/1614 mm
Fordulókör: 11,2 m
Saját tömeg/teherbírás: 1680/565 kg
Csomagtér: 540 l
Üzemanyagtank: 59 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,4 s
Max. sebesség: 243 km/h
Város/országút/vegyes: 7,5/4,8/5,8 l/100 km
Tesztfogyasztás: 10,4 l/100 km
CO2-kibocsátás: 135 g/km
A modell alapára: 11 688 660 Ft (E 200 CDI)
A tesztelt verzió ára: 13 400 620 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!