Nemcsak autógyártók, de startupok is jelentős erőforrásokat fektetnek az úgynevezett félvezetős akkumulátorok fejlesztésébe, mert az jelentős előnyökkel kecsegtet az aktuális lítium-ion akkumulátorokhoz képest hasonló kémiai összetétel mellett – kevésbé érzékeny a külső hőmérsékletre, jobb az energiasűrűsége, tartósabb. Amíg a legtöbben csak az évtized közepére ígérik a félvezetős akkumulátorok megjelenését, a Mercedes-Benz máris elérhetővé teszi azt – igaz, egyelőre nem személyautóknál, hanem a Citaro G akkumulátoros-elektromos autóbusznál.
Negyedével nagyobb energiasűrűséget ígér az új technológia – egy akkucsomag 33 kWh kapacitású 24 kWh helyett -, számszerűen a hagyományos lítium-ion telep 396 kWh kapacitásához képest 441 kWh kapacitást nyújt a félvezetős akkumulátor, a gyakorlatban 10%-kal nagyobb hatótávolságot lehet így realizálni. Hosszabb, 10 éves garanciát vállalnak az új akkumulátorra, azonban fontos kritérium, hogy nem képes ugyanakkora teljesítményű villámtöltés fogadására, mint a lítium-ion telep – pontos számokat nem ír a sajtóközlemény.