Ugyanarra az e-TNGA alapra épül a Lexus első dedikált globális villanyautója – az UX 300e csak néhány piacon vásárolható meg –, mint a Toyota bZ4X és a Subaru Solterra, de csak a prémiummodellnél alkalmazzák majd először az igazán újszerű műszaki megoldásokat, például a One Motion Grip néven elérhető digitális kormányzást.
Ehhez már nem is adnak rendes kormánykereket, mert az elektronika több szempont alapján határozza meg az áttétel mértékét (1:5 és 1:16 között), így sohasem kell akkorát fordítani az irányítószerven, hogy azon fogást kellene váltani: a parkolásnál jellemző extrém lassú tempónál nagyon sokat fordul a kerék adott kézmozdulatra, a tempó növelésével pedig egyre inkább a megszokott kormányelforduláshoz közelít a rendszer. Japános alapossággal a mérnökök azt ígérik, hogy a keréknél elhelyezett érzékelők jele alapján az egyébként jeladóként szolgáló, az irányítószervhez kapcsolódó villanymotor pontos visszajelzést ad majd a sofőrnek.
A rend kedvéért alapáron hagyományos, mechanikus kormányzással rendelkezik az RZ villanyautó, ebben az esetben hagyományos kormánykerékkel szembesül az autóvezető, amelynél a megszokott – lineárisan változó – áttételezésű kormányművet használnak. A műszerfal tetejére került a motorindító kapcsoló, a középső érintőképernyő átlója 14 col, jórészt ezzel váltják ki a dedikált kapcsolókat. Nem egyszerűen aktív zajkioltás javítja a komfortot, hiszen van, hogy hangot adnak ki ezek a dedikált hangszórók, amivel a vezetési élményt növelik. Újdonság még az ajtókárpit különleges háttérvilágítása, az üvegtető digitális árnyékolója – gombnyomásra az átlátszó üveg opálosra vált –, és a digitális pléd. Utóbbi alatt azt a hősugárzót érti a Lexus, amely a műszerfalba kerül beépítésre, és az első utasok lábát melegíti, kiegészítve a felületfűtéseket (ülés, kormány).
Mivel már nincs rá szükség, búcsúzott az orsó-hűtőrács motívum, amelynek a helyére a gyár által orsó-karosszériának nevezett megoldás került, a kétszínű fényezéssel rendelkező autót elölről nézve lehet kivenni az orsó motívumot. A hátfalon a lámpacsík felett nagy betűkkel olvasható a Lexus márkanév, a kerekeket – alapáron 18, egyébként 20 colos felnik – kitolták a sarkokba. A vezetőtámogató rendszerek között újdonság az ajtónyitásos balesetek 95%-át megelőzi képes e-Latch, az elektronikus ajtónyitó csak akkor oldja az ajtózárat, ha az érzékelők szerint nincs hátulról közelítő más közlekedő.
Amíg a 71,4 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor megegyezik azzal, amit a testvérmodellek is használnak, itt is 90%-os maradék kapacitást ígérnek 10 év elteltével. A Lexus RZ 450e hajtása egyedi, nincs elsőkerékhajtású alapmodell, a Direct4 kétmotoros összkerékhajtás pedig elöl 204, hátul 109 lóerő teljesítményű villanymotort kap, a rendszerteljesítmény 313 lóerő, a maximális nyomaték 435 Nm. Amíg az európai Lexus RZ 450e 5,6 másodperces 0-100 km/óra gyorsulást tud, a kínai modell 5,4 másodperc alatt letudja ezt a sprintet, a végsebesség elektronikusan korlátozott 160 km/óra. 18 kWh/100 km alatti szabványos fogyasztást és 400 km-t meghaladó WLTP-szabványos hatótávolságot ígér a gyár, pontos számok majd a hivatalos mérések után lesznek.